Gå til innhold

Bytte harddisk under WIN2000

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan kjøre opp et image av en Win2000 installasjon på en ny men større disk??

Problemet er at man ved oppstart med ny disk får stop 0x0000007B og Inacessible Boot Device feilmelding.

Noen måte å unngå dette på eller er Win2000 så bundet opp mot partisjonstabellene at reinstallasjon er siste utvei (noe jeg ikke har det minste lyst til)

Takker for alle tips :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: koble til den nye disken

2: Partisjoner (diskpart) og formater disken med FAT32 eller NTFS

3: kopier alle filene fra C: disken din (inkl de skjulte filene) over på den nye disken.

4: koble fra C: disken, koble til den nye disken der C: disken stod.

5: sett inn Windows 2000 CDen, kjør recover. da du har logget deg inn skriver du fixboot.

6: start maskinen på nytt.

------------------------------------------------

Dette skal fungere. :wink:

- Per

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 19:26, Diskbyttern skrev:

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan kjøre opp et image av en Win2000 installasjon på en ny men større disk??

Problemet er at man ved oppstart med ny disk får stop 0x0000007B og Inacessible Boot Device feilmelding.

Noen måte å unngå dette på eller er Win2000 så bundet opp mot partisjonstabellene at reinstallasjon er siste utvei (noe jeg ikke har det minste lyst til)

Takker for alle tips :smile:

Dette hadde eg med mine WD disker som brukte highpoint ata kontroller på abit hovedkort. Kom i installasionen. Vist det er dette du har, i installasionen så må du installere ata kontroller driverene i starten av installasionen. Tror du trykker F6 eller noe. Står jo der osså, Trykk bla bla for og installere tredje parts driver eller noe. *shrugs*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...