Gå til innhold

Ja, jeg er en sissy

Lykke

Anbefalte innlegg

Som overskriften kanskje røper... jeg er igjen overklokker. Men SLAPP av, jeg vil heller IKKE ha hjelp til å bli det ;)

Det jeg derimot er på jagt etter er:

Temperatur overvåknings program for mitt skjermkort. (9800SE) og info om det er mulig å få tak i et "tuneing" software til mitt kort.

PS:

Jeg er en overarbeidet "network Security administrator" og har ikke tid ... eller tid har man vel alltid... rettelse kommer: har ikke ork til å begi meg ut på ett vannkjølings proskjet. Har gjordt det jeg kan med min "gamer" pc. winxp-pro sp2 og nye driver, sletter prosesser og står i vei. Vil gjerne ha svar på det jeg spør om. Kommentarer som RTFM, RTFS og newb kan dere holde for dere selv.

Endret av Lykke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ingen temperatursensor i R350-kjernen (9800SE/Pro) skjermkort. Det hender dog at noen produsenter monterer en selv. Eneste jeg vet om i farten er Asus.

Har du asus, så stikk på hjemmesiden dems, og last ned drivere der.

Det beste er helt klart å gjøre som Skrue anbefaler.

Men en liten ting; hvorfor vil du overvåke tempen?

Skjermkort er laget til å tåle ganske så høy temperatur. En abrbeidstemp på 80-90c skal de tåle helt fint.

Siden du har et 9800SE, så vil du nok ikke komme i nærheten av disse tempene uansett, siden SE kun har 4 aktive pipelines. Derfor utvikler kortet en del mindre varme enn de med 8pipes (9800 og 9800Pro).

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...