ias Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hei, Skal sette sammen ny maskin og har alt i boks, men før jeg bestiller så har jeg lyst å finne ut hva jeg kan "tjene" på å kjøpe et "bedre" minne. Vurderer denne: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack til kr. 1.495,- Så ser jeg at i tester så gjør denne det utrolig bra: PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel til kr. 2.250,- Skjønner ut fra tester at low latency gjør at de tåler overklokking bra (ikke skyt meg om dette er feil, er helt grønn når det gjelder minne). Jeg skal absolutt ikke overklokke noe som helst. Er det noe vits for meg å bruke kr. 800,- ekstra? ias Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kjøp heller: Disse Eller disse Hører mange har dårlige erfaringer med TwinMOS, og du bør iallefall holde de unna et Asus HK (har jeg hørt) Lykke til med ny pc Lenke til kommentar
ias Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Ja, så på en annen tråd at TwinMOS har problemer med Asus, så jeg bestilte for 15 minutter siden, ble Kingston. Men når jeg fikk mailen på din melding, så ser jeg at Netshop satt opp kun 512, dermed må jeg forandre. Kanskje denne da: PQI 1024MB Turbo Memory Dual channel? ias Lenke til kommentar
ias Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hmm...akkurat den du anbefalte ja....litt kjapp :!: Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 helt grei de der vel, så lenge du ikke skal drive med noen veldig krevende program og opperasjoner Tipper du skal bruke de mest til spill Etc? siden du ikke nevner noe om det er somregel det folk bruker de til Men jeg vet jo ikke hva du skal bruke de til, så det kan du gjerne si Kanskje det er flere som har forslag også Lenke til kommentar
ias Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Kommer nok ikke til å spille i det hele tatt, tror jeg (selv om jeg har kjøpt en Dell 20 tommer med 16ms). Skal utelukkende brukes til redigering av bilder og dv-film, samt litt kontorting og etc. ias Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Så lenge du ikke er en overklokkingsfantast som kjører benchmarks i hytt og pine osv vil timings ikke ha noen praktisk forskjell i det hele tatt. CAS2 og 2,5 ugjør kanskje 1-3% forskjell i ytelse. Lenke til kommentar
ias Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Skal ikke røre en eneste klokke...så da føler jeg meg relativt trygg på PQI varianten og har endret bestillingen. ias Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå