PARJOHNS Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Har et lite problem jeg trenger noe bistand på. Fikk en skade på min gamle maskin som forårsaket at denne ble kondemnert p.g.a feil i hovedkortet. Kjøpte en deretter ny maskin med samme type HD. Da det selvsagt lå en del data på den gamle HD som jeg gjerne skulle ha fått med over på den nye maskinen er mitt spørsmål følgende; Kan jeg sette inn den gamle HD i den nye maskinen som slave og derav få tilgang på data fra denne, eller må jeg kjøre partisjonering og formatering og derav sletta alle data på slaven for i det heletatt å få denne installert. mvh PARJOHNS Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er bare å sette den inn som slave det og den andre disken som master med os. Da vil din gamle disk dukkeo pp som f.eks "d:" og all data er tilgjengelig. Har du brukt gamle disken som oppstartsdisk med windows xp så må du ta eierskap over filer for å få tilgang til mappen "mine dokumenter" X. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Bare pass på at "jumperen" bak på disken ikke henviser til at begge skal stå som master. Enten må du sette ene opp som master og den andre som slave (på jumper) eller velge "cabel select" du vil da få de opp etter hvordan de blir koblet til IDE kabelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå