Gå til innhold

Høyttalerpar til ca 50k?


Anbefalte innlegg

Noen anbefalinger?

Er ingen jazz,klassisk eller Kari Bremnes lytter.En høyttaler

med litt mer bass enn det "hi-fi freaks" ofte liker,skader ikke.

Pink Floyd,REM,Genesis,Depeche Mode er noen av mine favoritter.

 

Klipsch er ikke aktuelt.

Den er alt for hard i øvre mellomtone for meg.

 

Jm-Lab, Patos,Response,Jbl eller lingnende kanskje.

Skal drives med Parasound Halo A21.

 

Ser frem til HiFimessen i Oslo.

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev ca. så jeg tenkte at 4K kunne du nok kanskje ha råd til :)

Repeterer uansett rådet mitt om å lese, spørre, på avforum.no

Som du kanskje la merke til (når du gikk inn på Helcion) er det flere som sitter inne med mye god informasjon der inne i så godt som alle prisklasser vi vanlige dødlige kan drømme om å oppnå :)

Lenke til kommentar

Egne ører er definitivt det som skal avgjøre.

Skal som sagt på hifimessen i Oslo(29.okt).Regner med og finne ett par

kandidater der.

Abonnerer på dvd&hjemmekino/fidelity så jeg får mange bra tips der.

Lyd&Bilde som dessverre har for mye foto/parabol stoff kjøper jeg en gang i blandt.

 

Problemet er at jeg ikke regner bladene for 100% nøytrale.

Enkelte merker får mistenkelig god omtale gang på gang og med

helsides annonser "tilfeldigvis" i samme nr.

 

Det er begrenset med høyttalere til 50k det går an og få hørt på her

i grenlandsområdet.Må til Oslo for det.

Derfor tok jeg sjansen på og spørre her.

 

 

Mvh

egmur

Endret av egmur
Lenke til kommentar
Noen anbefalinger?

Er ingen jazz,klassisk eller Kari Bremnes lytter.En høyttaler

med litt mer bass enn det "hi-fi freaks" ofte liker,skader ikke.

Pink Floyd,REM,Genesis,Depeche Mode er noen av mine favoritter.

 

Klipsch er ikke aktuelt.

Den er alt for hard i øvre mellomtone for meg.

 

Jm-Lab, Patos,Response,Jbl eller lingnende kanskje.

Skal drives med Parasound Halo A21.

 

Ser frem til HiFimessen i Oslo.

Hvilke Klipsch har du hørt på egentlig ? Har RF3 og har hørt RF7 og depeche går inn under ett av favoritt bandene mine og har aldri vært mer fornøyd med det anlegget jeg har, vedder på at du ikke har hørt Klipsch på ditt utstyr, sammensetningen har veldig mye å si for lyden.

 

En Hifi freak jeg kjenner fikk låne ett 200K forsterker sett fra Mark Levinson og koblet det fra etter 1 time, orka ikke lyden, kjørte istedet en rimeligere Thule forsterker. Siste uka har jeg kjørt Pet Shop Boys Performance (teater/konsert 1991 på DVD) og Depeche Mode Devotional rimelig høyt her og tror neppe jeg ville funnet en annen kombinasjon enn RF3 og Thule IA350 til mitt bruk iallefall. Gjør som flere foreslår, prøv høyttalerne hvis mulig, til den prisklassen du er i må dette nesten være obligatorisk.

 

Av alternativ jeg ville vurdert er bla. B&W i den pris klassen.

 

Jeg hadde blitt grinete hvis jeg 3 uker senere ikke er fornøyd...lykke til med ditt valg uansett!

Lenke til kommentar
[quote name='JoonGoii' date='09/10/2004 : 16:07'] Hvilke Klipsch har du hørt på egentlig ? Har RF3 og har hørt RF7 og depeche går inn under ett av favoritt bandene mine og har aldri vært mer fornøyd med det anlegget jeg har, vedder på at du ikke har hørt Klipsch på ditt utstyr. [/quote]
Nå kjenner ikke jeg RF7 så godt, men å trekke inn høyttalere i 7~10k prisklasse hvis man har budsjett som tillater JM-Labs, Dali Helicon, B&W 800 serie osv... blir vel litt drøyt?

Mange opplever at Klipsch modellene med horndiskant er litt hard i diskant og øvre mellomtone i sammenligning med høyttalere i samme prisklasse, sånn er det bare. Selv klarer jeg utmerket å styre min begeistring for RF3.

Tror dette spørsmålet ble stilt feil forum ja :hrm:
Lenke til kommentar
Ingen som har nevnt JBL  :blink:

Høytalere i TiK Serien.

(Mulig også K2 serien, men blir vel i en annen prisklasse)

I prisklassen opp til 50000 kr er utvalget enormt.Oslo Hi-Fi Center er garantert på messen Egemur skal på,de har mye bra i den prisklassen.Audio Physic har noen nydelige høyttalere de også,både lyd og utseende er skikkelig Hi-End.Virgo III er en høyttaler som har fått enormt bra kritikk.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hva med å kjøpe den gamle DALI Helicon 800, akkurat samme høyttaler som den nye 800W bare med sort front istedet for trefarget, og 10k billigere.

Eneste minus er at det ikke er mange igjen av de så du må handle raskt (tror HiFiklubben hadde 3 stk igjen i hele norge sist jeg sjekket.)

Og siden de koster bare 33k kan du jo koste på deg en ny forforsterker, cd-spiller, kabler eller annet rask som du har hatt lyst på ei stund ;)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar!

Nautilus 803 har jeg selv hørt og det er ikke noe dårlig forslag.

Helicon 800 virker også fristende.

Den har jeg dessverre ingen erfaring med,men håper og få nærmere bekjentskap med den i forbindelse med messen.

 

Var med i NM i bilstereo i mine yngre dager(500 klassen)med div JBL/Harman Kardon stæsj,så JBL er jeg :love: i .

JBL K2 er min drømmehøyttaler men den koster uheldigvis kr 245 000,- for mye for meg. :cry:

 

Den svenske pyramidehøyttaleren response er jeg meget interessert i.

Mye god omtale har den jo fått.

Er det hi-fi butikker i Oslo som det er mulig og høre på den?

 

Mvh

egmur

Endret av egmur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...