bazzo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Hvordan Vectoriserer jeg en tekst jeg har lagd i photoshop. Tekster er ikke original, dvs. at jeg har justert og endret på noen bokstaver. Men hvordan kan jeg få denne teksten vectorisert ? Teksten er helt clean og sort. Endret 8. oktober 2004 av bazzo Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tekst(fonter) er vektorbaserte heilt til du rastererer den. Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Som arve sier, fonter er vektorbaserte helt til du rasetererer de. Du kunne dessuten postet denne her. Lenke til kommentar
Gjermis Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg tror du tenker på antialiasing. Forskjellige typer AA oppnår du ved å merke teksten din og velge en type i rullegardinen merket 'none'. None betyr at teksten ikke benytter seg av antialiasing, og ved å klikke vil du få flere valg som gjør teksten mykere i kantene. Husk på at denne antialiasingen ikke fungerer i gjennomsiktige gifer. Ellers kan du 'trace' forskjellige objekter ved hjelp av penneverktøyet. Når du tracer noe, lager du en bane som automatisk er en vektorform med mindre du velger å rastrere den. Slik vil du kunne tegne tekst som opprinnelig er rastrert, f.eks. i bilder. Likevel gjøres dette langt bedre i Illustrator, som er Adobes ordentlige vektorprogram. Har du tilgang til dette, er det et veldig intuitivt og godt program, selv om prisen er forholdsvis høy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå