sindreh Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 noen som har anbefalinger naar det gjelder vidvinkel linse til Canon 300D EOS? har kikket paa noen forskjellige merker: - tamron - sigma - canon noen som har vidvinkel linser av disse merkene og som har noe aa anbefale? sH Brisbane, Australia Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Den beste zoom-vidvinkel til Canon er vel 17-40L linsa til rundt 7000,- Skal være meget skarp og bra. Selv kjører jeg en billigere variant av en Sigma 18-125 til rundt 3000,- Denne linsa gjør jobben for meg i alle zoomområder. Meget bra på vidvinkel, alright på mellomregisteret og middelmådig på full zoom. Valget ditt kommer mye an på bruksområde og hvor mye penger du skal bruke. Det finnes også en ny Canon 17-85 USM EF-S linse til rundt 7000,- men den syntes ikke jeg forsvarer prisen sin. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hvis du trenger videre enn 17mm, har du ikke så mye å velge i ennå. Sigma har en 12-24mm som er laget for alle kameraer, så den vil også passe på et analogt kamera, eller et digitalkamera med større sensor dersom du senere skulle kjøpe det. Den har fått litt varierende kritikk. Canon kommer med en EF-S 10-22mm i løpet av høsten, og den høres veldig interessant ut. Men den vil altså bare passe på nyere kameraer med 1,6x cropfdaktor (foreløpig 300D og 20D). Erik Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Husk at 17x1,6=27,2mm og dermed ikke akkuratt noe kjempevidvinkel til 300d selv om objektivet i seg selv får mye skryt. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nå spørs det jo hvilken prisklasse vi snakker om her da, og det hadde jo vært greit å få en indikasjon på det Er enig med Madmax30 i at Canon sin 17-40 er meget bra saker, men et betydelig rimeligere alternativ, riktignok med en smule mindre vidvinkel, er Tamron sin 19-35 F3,5-4,5 som jeg har selv. Kvaliteten er nok et stykke unna 17-40'en, men til 2500 kroner vil jeg påstå at dette er et godt kjøp hvis man har et litt stramt budsjett. Lenke til kommentar
sindreh Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 hadde vel tenkt å bruke en ca 2000-3000 kroner. har kikket litt på den fra Tamron og vurderer å kjøpe den... sH brisbane, australia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå