Gå til innhold

HJELP!DVD-ROMen sier at alle cdene mine er korupte

Zoiros

Anbefalte innlegg

Hei..

Har kjøpt ny pc og startet i dag med å instalerer ting. Jeg fikk instalert en god del (originale spill og progs). Problemene startet når jeg skulle starte på noen backup images som lå på den gamle pcen. Jeg lastet ned den nyeste daemon tools. Dette gikk greit inntil jeg startet å bruke den. Midt i installeringen av CDene jeg mountet fikk jeg beskjed om at cdene var korupt. Greit tenkte jeg og antok at det bare var noe med deamon. Dumt i seg selv, men det verste var når jeg skulle fortsette på originale cder. Det samme skjer der også. Problemet gjelder altså alle typer CDer virtuell, brent og originalt. Alle sies å være korupte (som de selvsakt ikke er. Har prøvd dem på gammle PCen).

Jeg prøvde å løse problemet med å slette deamon og driverene til dvden. Startet pcen på nytt og dvdene ble reinstalert av windows. Funker enda ikke. Det virker som at det er noe software relaterte greier da både deamon og dvden ikke vil la fungerende cder spille.

Bruker:

samsung dvd 6 hundre og noe.

WinXP v2

Har dere peiling på hvordan jeg fixer dette uten å ta hele windows under kniven (format C:)?

Endret av Zoiros
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme er skjedd med meg..

begynte for en uke siden og nå kan jeg ikke engang lese en eneste cd!!

Jeg har prøvd å laste ned service pack 2 til windows og avinstallert daemon tools men fønka ikke...

aner ikke hva jeg skal gjøre :no: har heller ikke penger til ny :cry:

Endret av Even89
Lenke til kommentar

I og med det er to stk som har samme problem kan det nok skrives på kontoen for uenighet mellom Daemon-Tools IDE drivere (narreCD-ROM-opplegget) og komponentene i maskinene deres. Prøv forrige versjon av Daemon hvis den virket bra.

Dette er seff spekulasjoner, men cause --> consequence.

Alt virket --> installerte ny versjon av Daemon --> det virker ikke

Derfor, dropp siste versjon av Daemon når du har formatert og reinstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...