aog Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Hei. Sliter litt med noe greier her... Har et skjema hvor jeg kan søke etter "ting". Dersom jeg f.eks søker etter Isbil, så vil jeg at ressultate skal bli slik: [b]index.php?id=members&id1=search&q=Isbil[/b] Problemet er at det blir slik: [b]index.php?q=Isbil[/b] Noen som har en løsning? Trenger dere noe mer info om koder osv? EDIT: Fant en alternativ løsning. Endret 8. oktober 2004 av aog Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 to mulige løsninger: 1) legg til to hidden fields, <input type="hidden" name="id" value="members"><input type="hidden" name="id1" value="search"> 2) sett action slik: <form method="get" action="index.php?id=members&id1=search"> Lenke til kommentar
aog Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 har ikke prøvd nr 1, men nr2 prøvde jeg.. det virket ikke Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 du hadde vel med <input name="q"> hvor du skriver inn Isbil inni der? vis htmlsiden Lenke til kommentar
aog Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 ja det hadde jeg.. har desv. ikke tid til å se mer på det nå, men jeg skal ta en titt om en ukes tid når jeg kommer tilbake.. Lenke til kommentar
aog Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Her er html koden.. <form name="form" action="index.php?id=members&id1=output2&stats=no" method="get"> <input type="text" name="q" size="10" /> <input type="submit" name="Submit" value="Find" /></form> Planen var som sagt at dette skulle ressultere i: index.php?id=members&id1=output2&stats=no&q=søkeord og ikke index.php?q=søkeord Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hidden fields er nok tingen du bør bruke. <form action="index.php" method="get"> <input type="hidden" name="id" value="members" /> <input type="text" name="q" size="10" /> <input type="submit" value="Find" /> </form> Hvorav da den gjemte verdien "id" er "members" og urlen vil da bli id=members. Lenke til kommentar
aog Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2004 ja det fungerte fint.. da vet jeg det til neste gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå