EviLEddiE Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Har de blåanodiserte shimsene fra CPUFX montert sammen med min Athlon T-bird. Skal kjøpe meg en Athlon XP1800+, og i denne sammenheng lurer jeg på følgende: Vil disse shimsene jeg har nå, passe til Athlon XP? Har en Swiftech MCX462, er det egentlig nødvendig med shims? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 tror det er forskjell på shims til de to prosessorene. T-bird shim er vel tykkere pluss at den har andre "utskjeringer" enn xp shim Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei! Fikk nettop det jeg bestilte fra Microplex i dag, det var b.l.a en XP Shim! Min er også anodisert blå. CPUFX shims for AMD XP, anodisert, blå D4AACS heter'n og denne funker sammen med XP prosessorer. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=D4AACS Slik ser Athlon XP Shim'n ut! Gleder meg til å få den nye PC'n min :smile: Kommer på lørdag eller.no! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 En Shim fører til litt bedre varmeoverføring (ikke mye men litt) og beskytter CPU for skader, du knuser f.x ikke core ved montering av CPU-kjøler og er en billig CPU forsikkring(69,-), så jeg synes det er verd penga Lenke til kommentar
_Eirik_ Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Her ser du forskjellen Anodisert Shim for AMD XP Shims anodisert Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Alle tilbakemeldingene deres avgjør saken, jeg kjøper XP shims..! Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Hei! Det er en god å billig forsikring på en dyr CPU vettu :smile:. Men jeg skal modde en TaiSol CGK760 ribbe for å få på en Papst 80x80mm 69cm/3 32db og klæsje på litt AS3 på en XP1800+, så dette kommer til å rule vettu :wink: Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 det går an og bruke en tbird shim på en xp,putt et par teipbiter på broene der shimen kommer i kontakt..funka fint her Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 takk kaifas. og ja jeg skulle ønske jeg hadde kjøpt den forsikringa før jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå