Zero dud Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hva bør jeg gå for? et Gainward GF 6800GT Ultra Golden Sampel Eller et ATI X800 Pro Vivio Toxic edition? noen som kan gi meg noen bilder og samenligne av ? biledkvaliteten osv? hvorfor bør jeg velge det ? vil ha gode argumenter om hvorfor den produsenten eller den ander? please svar meg trenger og vite! skal snart kjøpe meg! Lenke til kommentar
Toffen80 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er vel strengt mer enn nok av disse ATI vs. Nvidia diskusjonan på forumet her. Men det avhenger vel av hva du ska bruke kortet til. Nvidia e kongen på haugen i Doom3, mens ATI rocker de fleste syntetiske tester(for de som bryr seg om det), og vil rimelig sikkert yte bedre enn Nvidia i HL2, men vi Nvidia eiere e vel spent på hvor stort utslaget blir. Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 herregud, ikke ENDA en slik tråd ? finnes veldig mange slike tråder.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Siden du nevner 2 så bra kort har du sikkert nokk peil selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Siden du nevner 2 så bra kort har du sikkert nokk peil selv Hva mener du med det? Skal størrelsen på budsjett avgjøre kompetanse? Jeg ville gått for et Ultra-kort, men så er ikke jeg den største tweakeren heller. ATI-kort liker seg i ilden, bedre enn nVidia. Det har jeg iallfall inntrykk av. Lenke til kommentar
sindre1 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Toxic kortet skal angivelig være et meget bra kort. Det har en APE (Automated Performance Enhancement) funksjon som klokker kortet opp til forhåndsinnstilte frekvenser. Det er også et VIVO kort, så det skulle være mulig å flashe til 16 pipelines. Men jeg tviler på at det vil være mulig å få tak i før tidligst i slutten av måneden. Les test av kortet her Et alternativ til Toxic kortet er forøverig Hightech sitt x800pro IceQ II kort. Dette kortet har akkurat samme kjøling som Toxic kortet. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Hva mener du med det? Skal størrelsen på budsjett avgjøre kompetanse? Nei seff ikke, men som du sikkert ser har han nevt to av de beste kortene, mest for pengene også for den saks skyld(av topp kortene). Det var ikke stygt ment, om det er derfor du angriper meg? Endret 8. oktober 2004 av simalarion Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Sorry meg men alle topic om disse kortene er blitt så rotete og alle e blitt slik ATI vs Nvidia. jeg vil ha folk som har disse korta og anbefale og ikke anbefala. helst vil jeg også se billedkvalitet. Men somsagt jeg skal spille Far Cry, Doom 3, HL2 CS:2 og nye spill en det. + ikke minst DOD:S er GF eller ATI best på de spillene. vil ha mest muligt god biledkvalitet osv! og seff GOD FPS! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det var ikke stygt ment, om det er derfor du angriper meg? Vær så snill! Nå dropper vi dette. Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Herregud slutt og grin. Jeg trenger svar og det går F*** meg ikke an og lese på alle de andre e bare rot og lese på de.. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 x800pro Har et selv og er strålende fornøyd, lite plass tar det også. Har ikke hatt noen problemer med det i hvertfall. Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Men åssen er det og klokke osv? noen som vett hvor mye max er på et vivio kort me 16pipeline. viss det blir et X800 Så blir det flasha samme dagen, samma me GF det blir klokka me en gang. leste nettopp den testen jeg fikk av sinde_1 jeg fikk ganske lyst på et slikt Toxic det kunne klokkes til 520/1160det er ganske bra eller? me standar kjøling. men hva gjør egentligt pipelines ? viss jeg åpner de 4 exstra vil jeg ha bedre kvalitet på bilde eller bare FPS ? hehe e ganske noob !! Lenke til kommentar
Toffen80 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Tror du gjør et godt kjøp uansett hvilket du går for. Er vel ikke en eneste objektiv person på forumet her når det kommer til skjermkort, gå for loddtrekning. Er jo en vinn/vinn situasjon har du penga til et av de 2 korta. Og pipelines går på ytelse forresten, sånn for å ha det på det rene. Og hva gjelder overklokking av korta tror æ de fleste på forumet ikke klarer å dy seg og bare må plusse på litt. Akkurat som å sitte på en pub å diskutere antallet sexpartnere med fulle kompiser, men gå for Geforce kortet.. har et 6800GT kort, går så det hyle i svingan Endret 8. oktober 2004 av Toffen80 Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Søk på ati x800 pro/nvidia 6800 GT,da får du masse tester og velge mellom.de har jo testet x800pro her på hardware.no også ! http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8739 Men lite som skiller disse kortene i ytelse,blir mere har du selv liker mest.du har jo selv ati,hvorfår ikke bare forsette med det hvis du er fornøyd ?eller prøve noe nytt ? Hadde nvidia 6800 vært 20-30 % bedre på alle testene hadde det jo vært et greit valg,men slik er det ikke.ati er litt bedre i noen tester og nvidia bedre i andre.men % i ytelse på testene synes jeg 6800 GT kommer bedre ut enn ati,men det betyr ikke at det må være beste kort får deg hvis du liker ati x800 pro bedre. Test av 6800 GT: http://www.digit-life.com/articles2/gffx/nv40-2.html Endret 8. oktober 2004 av Traxco Lenke til kommentar
runeah Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg trur dette heller er et spørsmål om du gidder å vente på ATi kortene. (Jeg har ventet på mitt XT kort i over en måned. Skal du ha kort fortest mulig er Nvidia tingen Selv er jeg ATi fan og velger å vente Lenke til kommentar
defzx Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg valgte 6800gt og er meget fornøyd. De klokker også sykt langt Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 ligger kanske jevnt hele tiden X800Pro og GT men bare ve opengl og dxdirect er forskjellen. jeg får visst bare følge mine magefølelser. jeg tror nok det blir ATI egentligt. men spørs om jeg gidder og gå og vente i sju lange og sju breie. hehe synes faktisk Ati hadde bedre billedkvalitet. hehe men det er bare tilgjengligt heten som stopper meg. så det blir nok GT Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 kjøp 6800gt!!!! lover deg power...........er btw ati fan jeg å men nå måtte jeg slutte meg til med nvidia Lenke til kommentar
Zero dud Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Men noen som har kjennskap til MSI sitt eller 3Dclub eller noe sånt? vurderer de sjønne du ! har hørt at gainward sitt skal bråke litt osv! eller har jeg hørt feil. Men tror dere jeg får klokket til Ultra Extrem eller? me den nyeste kjølingen til fra artic cooling! men noen som vett hva bundel til MSI er. lurer litt på POV sitt også da men? jeg har kje peiling på hva som er foskjell. det er vel bare bundel som er annerledes! eller ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå