Spurs Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har et Soundblaster Audigy 2, koblet til ekstern Dolby Digital / DTS reciever via SPDIF. Bruker PowerDVD som DVD avspiller, og 5.1 og DTS funker som f.... Men når jeg kjører spill får jeg kun stereo/dolby pro logic. Ser at mange spill er THX godkjente, og kjører 5.1 lyd. Er det noen måte å få det til å funke gjennom Spdif til coaxial inngang på min Yamaha RXV-1000? Eller må hver høyttaler kobles på fra sin utgang på lydkortet? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Nei, du må bruke de analoge utgangene for fler-kanallyd i spill. Den eneste løsningen (som finnes akkurat nå) for de som absolutt må ha spill-lyd via digitalutgangen, er et hovedkort med nVidia SoundStorm. Både nVidia og Creative har uttalt at de vil komme med ekspansjonskort med lignende funksjonalitet for PCI-Express. PCI-bussen er ikke god nok til sånt, ser du. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 eh? greier ikkje pci bussen 5.1 digitalt? jaja, det må jo vera ein grunn sida det er bare nvidia hittil med dolby digital Skulle ønske eg og hadde dolby digital på denna pcen uten å måtte skifte HK Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 PCI-bussen er ikke god nok til sånt, ser du. Hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Til sanntidsenkoding av en lydstrøm til DD .... Hva trodde du jeg mente? Har du et annet forslag til hvordan man kan få proprietær flerkanalslyd ut på en digitalutgang til en reciever som forstår PCM, DD og DTS? Jeg mener at Creative skrev dette i en pressemelding eller noe for en god stund tilbake. Gjør man dette over PCI, vil man få en forsinkelse som gjør ting uspillbart/ubrukbart. Skal se om jeg kan grave den opp fra arkivet. Endret 8. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Oki. Takk for info. Kom gjerne tilbake med info om ekspansjonskort. Jeg har AV8 - socket 939, og kan godt kjøpe meg et nytt hovedkort. Er ikke helt fornøyd. Men jeg finner ingen andre mobos med Socket 939 som har Nvidia Soundstorm. Er det få som bruker Soundstorm på sine MB's? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå