Icenor Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Tenkte å oppgradere maskinen. Men er ikke sikker på hva jeg bør oppgradere først. Så hva er det som skaper flaskehals og kansje en ca. pris på de nye delene. Pc'en blir primert brukt til spilling. Her er 3DMark05 spec: General Information Operating System Microsoft Windows XP DirectX Version 9.0c Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer Inc. Mobo Model P4P800 AGP Rates (Current/Available) 0x / 4x, 8x CPU Intel Pentium 4 1999 MHz FSB 100 MHz Memory 1024 MB Display Information Graphics Chipset ATI RADEON 9600 Series Driver Name RADEON 9600 SERIES Driver Version 6.14.10.6476 Driver Status WHQL - Not FM Approved Video Memory 256 MB Core Clock 500 MHz Memory Clock 297 MHz Benchmark Settings Program Version 3DMark05 Revision 0 Build 0 Resolution 1024x768@32 bit Anti-Aliasing None Texture Filtering Optimal Vertex Shader Profile 2_0 Pixel Shader Profile 2_0 Force Full Precision Off Disable DST Off Disable Post-processing Off Force Software Vertex Shaders Off Color Mipmaps Off Repeat Count Off Main Test Results 3DMark Score 1313 3DMarks CPU Score 1095 CPUMarks Takker for all hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Uten at jeg kan påpeke hva som er den største flaskehalsen(synes alt er ok) så synes jeg det er litt rart at FSB står på 100mhz, skal den ikke være høyere ? Kjenner ikke til Intel cou`er, men hadde nå håpa de var oppi 133 mhs fsb ihvertfall Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 skjermkort, 9600 med 256MB minne er ikke spesiellt high-end. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Intel har kjørt Quad Pumped Bus ganske lenge nå, det er 400Mhz fsb på den der. Du må nesten kjøpe nytt HK, ram, prosessor og skjermkort for å få til en skikkelig forbedring Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hmm har ikke så veldig lyst til å skifte HK med det første. Hvor stor CPU kan det hovedkorte ta? Og det at FSB står på 100mhz. Er det noe jeg må forandre i instillinger for å få høyere? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) P4P800 Series support FSB 800 MHz up to 3.2 GHz+ P4 CPU and Intel Hyper-Threading Technology. They raise the bar of PC industry and deliver a full-value, high-performance solution for today's most demanding tasks. Trenger ikke nytt hovedkort. Det er skjermkort du trenger, 1024MB holder lenge, hovedkortet er helt greit, skjermkortet som drar ned. Endret 8. oktober 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er nok det det skal være. De "gamle" Intel-prosessorene kjørte på 400fsb, så da stemmer det. 100*4=400 Er vel ikke så veldig nyttig med 3Dmark05 score, men okey... Hvis jeg har forstått riktig lurer du på hva som kan gjøre at du får bedre ytelse? Og evt. hvor mye det vil koste. Ny prosessor og skjermkort vil være førsteprioritet. Skal du ha ny prosessor burde du vel kanskje ha nytt hovedkort også. For en god CPU, Hovedkort og skjermkort vil det koste ca. 4000kr. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hovedkortet støtter større prosessorer, men NW er jo ikke så lett å få tak i, vet ikke om det støtter Prescott. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Tviler på det. Støtter det 800fsb og? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jau. http://www.asus.com/products/mb/socket478/...00/overview.htm Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Så hva blir ca. den beste CPU'en hovedkortet takler? Og hvilket grafikkkort bør jeg ta? Hvis jeg f.eks. skaffet X800, ville det kortets fulle ytelse bli holdt tilbake av min nåværende CPU? Hva er forresten NW? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Stemmer NW="Northwood", navnet på arkitekturen på en prosessor kjerne. Kjent for sine gode klokkegenskaper. "Prescott" er den nyeste kjernen. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Ville f.eks. denne CPU'en fungert? Lenke til kommentar
tha_man Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 skjermkort, 9600 med 256MB minne er ikke spesiellt high-end. Det e ganske bra for å sei det rett ut! (eg har det!) Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 med en 2gig cpu og 1meg med ram vil jeg si det er skjermortet som trenger en oppdatering...deretter cpu. men hvis du har tenkt på mere oppgradering i nærmeste fremtid bør du kanskje kjøpe ny cpu/HK nå og vente litt til prisen på nyeste skjermkort har sunket. Hvis ikke så er et 9800 med 256 minne og 256 bit er veldig bra kort, hvis du ikke tar den helt ut og kjøper ett 800xt Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg er litt forvirret. Trenger jeg å kjøpe nytt hovedkort eller ikke? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Ville f.eks. denne CPU'en fungert? Ja, men du får ikke tak i den. Men denne får du tak i. Men skynd deg. Jeg er ikke enig at det er et bra skjermkort. Endret 9. oktober 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Hvorfor er det mangel på CPU'er? Skal det komme noen nye CPU'er etter nyttår? For jeg kan godt vente til da. 2.8 GHz virker litt lite når jeg først skal oppgradere. Bare 800 MHz mer. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Det finnes "Prescott", men de er nok ikke støttet av ditt hovedkort. Kun "Northwood" og de er ute av produksjon. Så da må du isåfall ha nytt hovedkort. PS: Så ligger det mer bak enn Mhz da Endret 9. oktober 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 skjermkort, 9600 med 256MB minne er ikke spesiellt high-end. Det e ganske bra for å sei det rett ut! (eg har det!) åja, no offense, men det lyste at du er fjorten år av det utsagnet. 256MB på et slikt mid\low-end kort er mye tregere enn det er på high-end. Om han oppgraderer skjermkort til X800 Pro eller 6800GT vil nok det gjøre mye, STOR forskjell fra et 9600 med lav klokking på memory. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå