_mgr_ Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 hei. Jeg har en plan. En 120mm Delta-vifte ved siden av maskinen, slanger fra boksen til maskinen...... Hvis man vil ha et stillegående system, kan man ha en egen strømforsyning i vifte-kassa og ha slanger til et annet rom :razz: Er min ide en god løsning eller bortkastede penger? Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 det var faktisk en god ide, alt er mulig er det ikke noe som heter det....:smile: mvh Christian Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Da ville jeg hatt noe med litt mer fres på, hvis du har et lufteanlegg i huset kan du f.eks. koble det inn på det. Jeg har vurdert det, men går for vannkjøling i stedet.. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 ja vannkjøling er tingen , min kostet 600 kr og holder cpu under 43 når jeg hart spillet i 3 timer, og jeg har en tb1400! Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 21:10, minimum payne skrev:ja vannkjøling er tingen , min kostet 600 kr og holder cpu under 43 når jeg hart spillet i 3 timer, og jeg har en tb1400! Har du klokka den opp virkelig, elle er den så varm. HAr p4 og bruker en vifte som ikke leverer mye luft, aldri temp over 40C. uansett hva jeg gjør..., har 2,0ghz + swiftech kjøleblokk. mvh Christian Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Tbird 1,33 og 1,4 er de verste varmeverka av noen prosessorer menneskeheten har greid å lage så vidt jeg veit :smile: I alle fall av moderne ting da, godt mulig det er noe urgamle norsk data ting som laget mer varme :wink: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Jeg er jammen glad jeg har t-bird... Ganske greit å varme føttene ved den bakre kabinettvifta mi om vinteren... Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 med andre ord vil du vel ha en sikkelig lav temp uten vannkjøling.....:wink: mvh Christian Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Vel, vifte med mere dreis på?? Deltavifte 120mm skulle vel holde? noen med peiling på om hvor mye motstand lufta kommer til å møte i slangen?? (Tenker på hageslange® fra vifteblokka til maskinen) Inne i maskinen tenkte jeg å ha en fordelingsblokk.... Noen innspill?? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 21:13, chma skrev: Quote: Den 2002-05-15 21:10, minimum payne skrev: ja vannkjøling er tingen , min kostet 600 kr og holder cpu under 43 når jeg hart spillet i 3 timer, og jeg har en tb1400! Har du klokka den opp virkelig, elle er den så varm. HAr p4 og bruker en vifte som ikke leverer mye luft, aldri temp over 40C. uansett hva jeg gjør..., har 2,0ghz + swiftech kjøleblokk. mvh Christian Alltid den samme tempen?? Høres ikke d _LITT_ rart ut?? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Quote: Alltid den samme tempen?Høres ikke d _LITT_ rart ut? Tja, det er ikke umulig, kommer litt ann på hva som begrenser i systemet. [ Denne Melding var redigert av: thomasr på 2002-05-16 16:26 ] Lenke til kommentar
chma Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 spiller ikke så stor role for meg, når jeg holder fingeren nede ved hk er det ikke veldig varm luft som kommer ut...:smile: Glad jeg har p4... Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Skulle dette dreie seg om en vannkjølingsdiskusjon? Dette handler om min kjøleidè :razz: Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Åkei her er greia: tb1400 den varmeste prosessoren som noensinne er blitt serieprodusert. ikke mer å si om det. kjøleideen til cisco: hvis stedet du trekker luft fra er kaldt så må jo det være en god ide.-men, en luftstrøm gjennom en slange lager faktisk litt lyd, ikke mye siden en vanlig vifte ikke leverer noe særlig trykk, men det kommer an på hva den treffere av kriker og kroker. men ideen er jo ganske god. hadde en zalman cu 6000 og den var støyløs? så jeg er ikke sikker hva du er ute etter. Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Skal du bruke hageslanger til å føre luft? Det hørtes ikke kult ut! Hageslanger er jo kjempetynne.. Det går ikke mye luft gjennom der. Jeg vil tro det er lurere å bruke en sånn fleksibel rørbit eller slange som er laget for luft. De har jo litt bedre diameter, og dermed blir det lettere å få fraktet luften gjennom. Lenke til kommentar
MaDDoG Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 HMM kan jo ta litt ekstra i da og sette en kompressor eller en liten turbin av et eller annet slag for å få litt mer futt :razz: hehe... men tilbake til seriøsiteten du burde kanskje bruke litt større luftledere enn hageslanger, det blir litt smått tror jeg og klarer Delta'n og trøkke så hardt på lufta at den har noe effekt?? Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Kompressor kjøling har jeg tenkt på... (har en i garasja) ... men siden jeg er nesten ferdig med min vannkjøling er det uinteresant... men det hadde ne vert arti og testet hva en kompressor er god får på en varm t-bird... Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2002 Vel, en kompressor hadde jo vært kult..... Er det ikke noen andre kule luftkjølingsidéer?? Tenkte å bygge et lego-kabinett med innebygd luftsjakt i bunnen..... med støvfilter selvfølgelig :razz: Men, jeg er litt opptatt med mitt ekstreme kontrollpanel til PC'en.... :razz: Etter hvert kommer alle mod'ene mine ut på en egen side... Lenke til kommentar
oceana Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Om en p4 2.0 er kaldere enn en t bird 1.4 så er jo ikke det det minste rart, intel har jo helt annen arkitektur på sine cpu'er.... Cisco: kommer nok til å koste mer enn det smaker, bedre å investere i skikkelige vannkjøling med en gang, istedenfor å bruke masse penger på noe som ikke er holdbart i lengden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå