Margarus Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ja nå har jeg gjort en mod jeg har lenge hatt lyst å gjøre. jeg har skrudd vekk den orginale bakvifta i psuen å montert en sunbeam blå me leds. det som jeg gjerne vil fortelle andre som mulig vil gjøre det samme er: Jeg klippa av 2 ledningen fra den orginale vifta som går ned til kretskortet . så klippa jeg av kontakten på den blå vifta så var planen å bruke en sukkertbit til å sammenføye lederen fra vifta til lederne til kretskortet slik at denne vifta ble drevet av strømmen fra psuen.(den ville også blitt tempratur regulert da) men følgende fungerte ikke som planlagt. jeg jumpstarta psuen for å se om det funket. det som skjedde var at den andre vifta i psu (ikke modda) den gikk som bare det men den blå vifta der lyste kun leds men vifta gikk ikke. det som skjedde da var at den orginale vifta som var koblet til lederne til kretskortet krevde mindre strøm for å starte en den blå gjore. den blå vifta fikk rett å slett ikke nokk strøm til å gå runt ..derfor lyste kun ledsene. så jeg løste problemet med isolere lederne fra kretskort frahverandre slik at di ikke kortsluttet. så fant jeg frame n 4pins kontakt jeg hadde liggende så sammen føyde jeg den med di ledningene så kommer utav den blå vifta. så videre ut av psuen me 4 pinsen. så jeg motte bruke en 4 pins fra psuen for å få strøm til den blå vifta. dette funket greit for meg.. vil du kjøre den på en viftestyring så er det bare å bruke en adapter fra 4 - 3 pins dette ble gjerne litt rotete men håper noen av dere forsto det jeg prøvde og fortelle mvh Margaurs Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Setter pris på at du gidder å tipse om dette, takk for "guiden"! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå