Gå til innhold

"Expert tool" til Gainward.


And.rs

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig forskjellen ved å ha programmet instalert eller ikke instalert?

 

Det skaper nemlig bare problemer ved å ha det på datamaskinen min, så jeg lurer bare på om det lønner seg å ha Gainward GeForce 6800 128MB DDR 2.8ns AGP, "Ultra/2100 Golden Sample", Retail når jeg ikke får bruke ExperTool, eller om det da lønner seg å bytte ut hele kortet med ett annet som ATI eller noe?

 

Hvis jeg skal ha ATI Blir det: Ati radeon x800pro

 

Har dere noen meninger om dette?

 

Takker for alle svar!!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Expert-tool har jeg kun erfaring med ifb. en maskin jeg har med FX5900XT.

Helt greit program..

Hovedfunksjonen er jo å "tune"/klokke kortet..på nyere modeller som 6800 kan det tydeligvis justere turtall på viftene..

Jeg har bare gode erfaringer med Expert Tool.. men antar at det sikkert kan variere på samme måte som "Asus PC Doctor" ikke lar seg bruke på mitt Asus Radeon 9600XT. (Mens ATI-tool funker helt upåklagelig.. hmmmm) :thumbdown:

 

Edit:

For tiden benytter jeg Coolbits på Nvida-kort, Radlinker/ATI-tool på ATI-kort..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Som de andre her har nevnt så kan du klokke ditt skjermkort med ExperTool. Gainward har det slik at du kan bruke Enchanced Mode uten å miste garantien på det. I tillegg har du jo et Golden Sample skjermkort noe som i teorien sier at du kan klokke det mye!

 

På de nyere skjermkort der de andre her sier atdu kan justere viftehastigheten vet jeg ikke noe om, men sier de så, så skal det jo være no i det ;)

 

Med ExperTool så kan det brukes til mer en bare det som er nevnt over. Du får mye informasjon om kortet samt at du kan finne siste oppdateringer av bios, driveroppdatering og oppdatering av expertool. Du kan også stille på oppløsnigen, fargevalget og oppdaterings frekvensen.. + en del ting til...

Lenke til kommentar
Vil man kunne bruke andre programmer enn ExperTool for å justere viftehastigheten på Gainwards 6800 kort?

Hva med f.eks. SpeedFan, slik at man har kontroll over alle vifter i maskina via ett program?

Jeg vet ikke helt. Men SpeedFan har den funskjonen at du kan justere viftehastigheten men da må hovekortet støtte det. Mitt støtter det ikke så jeg kan ikke bruke det!

Lenke til kommentar
Etter at jeg la inn SP2 så har jeg ike lenger muligheten til å velge enhanced mode, eg. overklokke.. Knappen har forsvunnet . Får også en feilmelding når jeg starter opp expertool, noe om at 16bits applikasjoner ikke kan kjøres bla bla bla.. :cry:

Den funker hos meg med SP2, tror en reinstall kansje fikser problemet..

Lenke til kommentar
Siden kortet er et Golden sample vil det også kjøre på en høyere frekvens enn nvidias refferanse.(kortet blir overklokket)

mvh Espen

Overklokket mye så man merker stor forskjell på grafikken? :hmm:

 

Er det ikke 10-15% raskere enn konkurentene Gainward hevder? ikke helt sikker..

 

Golden Sample™

 

With hand picked 3D graphics processor and carefully qualified high-quality memory chips, Gainward's famous Golden Sample™ products feature "enhanced mode" with factory-preset, over-clocked graphics core and memory speeds. Each Golden Sample™ product is guaranteed to outperform NVIDIA standard reference design with rock-solid stability.

 

Dette fant jeg på gainwardusa.com anngående Golden Sample

Lenke til kommentar
............

 

Golden Sample™

 

With hand picked 3D graphics processor and carefully qualified high-quality memory chips, Gainward's famous Golden Sample™ products feature "enhanced mode" with factory-preset, over-clocked graphics core and memory speeds. Each Golden Sample™ product is guaranteed to outperform NVIDIA standard reference design with rock-solid stability.

 

Dette fant jeg på gainwardusa.com anngående Golden Sample

Det stemmer det som står der ja. Selv jeg har et golden sample men har ikke prøvd å klokke det no..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...