Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trøbbel med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Her i hus står min PC koblet til routeren (D-Link 614+) med kabel. Problemet var at de andre PC`ene i huset fikk svak eller ingen kontakt med routeren. Etter anbefaling fra en kar på forumet kjøpte jeg et trådløst aksesspunkt(DWL-2000AP+, også fra D-Link). Meningen var jo at denne skulle være en repeater mellom routeren min og de andre PC`ene, men etter å ha sett i bruksanvisningen ser jeg at den skal være koblet til routeren med kabel, og da er liksom vitsen med den borte (med mindre den er en skikkelig kraftplugg som sender ut signaler lengre enn routeren). Kan hende det er bare for å skifte innstillinger at den må være tilkoblet routeren. Jeg har altså prøvd alt mulig for å få routeren og aksesspunktet til å kommunisere, slik at de andre PC`ene kommer seg på nett, uten å lykkes.

Er det noen geni som aner hvor problemet kan ligge? Noe spesielt jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du egentlig spør om. Er det slik at du ønsker at DWL-2000AP+ skal stå mellom ruteren din og "de andre PC'ene" og virke som en trådløs forlengelse av nettverket ditt ?

For å unngå å ha en kabel fra ruteren til DWL-2000AP+ så må den ha støtte for WDS (wireless distributing system).

Les også http://www.tomsnetworking.com/Sections-article78-page1.php

BF

Lenke til kommentar

Aksesspunktet må settes i repeatermodus. Hvis du med kabel kobler en PC til aksesspunktet og så installerer programmet "AP config" (husker ikke helt hva det het) så skal du der kunne sette aksesspunktet i repeatermodus. Husk bare da at aksesspunktet skal repetere signalet til routeren, så aksesspunktet må vite MAC-adressen til routeren (den står på undersiden av routeren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...