Gå til innhold

Gode Firefox extensions!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken 3 museknapp?

Typisk musehjulet/scrollhjulet, eller hva du velger å kalle det. Et trykk på det fungerer ihvertfall fint for meg for å lukke en tab.

Har dessverre ingen 3 museknapp på laptopen min, noe det er ganske få som har regner jeg med...

Uansett så synes jeg det er lettere å dobbeltklikke enn å trykke på scrolleknappen, men det er jo en smaksak :)

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle dele litt flere ;)

StockTicker

Viser aksjekurser i statusbar. På de aksjene du selv vil den skal vise.

CuteMenus

Lager ikoner i alle menyer, ser bra ut

WeatherFox

Viser været, og værmelding

Linkification

Lar deg åpne web adresser som ikke er linker

FoxyTunes

Lar deg kontrollere "alle" medieavspillere fra statusbar.

TripleSelect

Ved å trykke tre ganger på en tekst vil hele avsnittet merkes, ikke bare linjen som er standard.

ImageZOOM

zoom bilder med høyreklikk

Endret av mbskywalker
Lenke til kommentar

Svært mange bra mbskywalker!

Bare en liten ting, siden jeg har litt å gjøre så hadde det vært veldig fint (ved tips om nye extensions) hvis dere hadde giddet å skrevet det på måten som mbskywalker gjør, og når dere er ferdig så legg til

[code] foran teksten, og 

[/code] etter teksten

Da vil dette:

Paste and Go

Lets you paste an URL from the clipboard and directly load it.

bli til dette:

[URL=https://update.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?id=65&vid=803]Paste and Go[/URL]
Lets you paste an URL from the clipboard and directly load it.

Da blir det litt lettere for meg å redigere inn det i mitt første innlegg...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Den extensionen jeg bruker mest er easyGestures.

[URL=http://easygestures.mozdev.org/]easyGestures[/URL].

This is a popup pie menu through which you can perform actions by doing short and fast mouse gestures.
It saves you from reaching toolbars, menus and keyboard thus allowing tireless and smooth surfing without needing to memorize gestures.

All behavior and actions are customizable.

På den gamle Logitechmusa mi fulgte der med et program som het WebWheel, som fikk opp en "kakemeny" når jeg trykket inn rullehjulet (tredje knapp). Denne extensionen gir litt den samme funksjonen og litt til.

En av tilleggsfunksjonene jeg liker godt: Når linker blir åpnet i nye tab-er ved å trykke inn rullehjulet, blir linkene som er besøkt markert med en liten rød prikk.

Edit: Fiksa link, retta språkblemmer, og la inn

.
Endret av Pearwood
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

merkelig at adblock er nevnt, men ikke Flashblock! (deilig plugin :D )

ellers bruker jeg:

adblock

tab prefs

foxytunes

ieview (for de sidene som ikke vises korrekt i firefox)

paste and go (genialt)

og sist, men ikke minst den essensielle "search button" fra gode gamle mozilla suite!!

mest oppdatert og omfattende side jeg vet om pr idag:

http://www.extensionsmirror.nl/index.php?act=idx

:D

Lenke til kommentar

Etter jeg har lagt inn en del plugins så har plutselig funksjonen til "scrolle-knappen" blitt endret. Før, når jeg trykket på en link med den knappen, ble linken åpnet i bakgrunnen som en tab. Nå blir den ikke åpnet i bakgrunnen. Hvordan kan jeg forandre på dette?

Finnes det en plugin som gjør at man kan bruke media player i Firefox?

Lenke til kommentar
Etter jeg har lagt inn en del plugins så har plutselig funksjonen til "scrolle-knappen" blitt endret. Før, når jeg trykket på en link med den knappen, ble linken åpnet i bakgrunnen som en tab. Nå blir den ikke åpnet i bakgrunnen. Hvordan kan jeg forandre på dette?

Finnes det en plugin som gjør at man kan bruke media player i Firefox?

Hmm...skulle ikke være nødvendig med en plugin for å få windows mediaplayer til å virke i firefox.

Lenke til kommentar
gjør om navnet til *ettellerannet*.xpi og dra det over i firefox (bare åpne firefox og dra til vinduet)

Hmm, jeg skjønte ikke helt det. Jeg har gjort om navnet til "mplayerc.xpi", men dra den over i vinduet? Det eneste som skjer da er at den spørr om hvor jeg vil lagre filen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...