ikkeno Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 På dagbladet.no bruker jeg f. eks. "http:// www.dagbladet.no/an" som en regel. Denne metoden kan du bruke på alle slags sider du vil blokkere reklame. Hos meg fjerner den vist alle bildene i hver eneste side jeg er på nå :\ Lenke til kommentar
gresh Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Dette stopper effektivt reklamen på dagbladet og andre sider uten å blokke for mange false positive. /[\W\d_](top|bottom|left|right|)?banner(s|id=|\d|_)[\W\d]//[\W\d](double|fast)click[\W\d]/ /[\W\d]click(stream|thrutraffic|thru|xchange)[\W\d]/ /[\W\d]value(stream|xchange|click)[\W\d]/ /[\W\d]dime(xchange|click)[\W\d]/ /[\W\d](onlineads?|ad(banner|vertising|click|-?flow|frame|ima?g(es?)?|_id|js|log|serv(er|e)?|stream|_string|s|trix|type|vertisements?|v|vert|xchange)?)[\W\d]/ /\W(cy|r)?c(ou)?nt(er|ed)?\W/ For VG bruker jeg denne: vg.no/annonser/ Lenke til kommentar
fettnavn Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 add bookmark here firefoxview launchy linky mouse gestures paste and go tabbrowser prefs bookmark backup adblock x - adds a paranoia button to the toolbar (sletter all historie o.l.) sessionsaver - husker hvor du sist slapp smoothwheel - smooth scrolling - digg - kjappere downthemall image toolbar image zoom context highlight - highlight alle steder hvor f.eks ordet "boob" står på en side Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Close tab on double clickLite og enkelt, men genialt. Dobbeltklikk på "taben" så lukkes den, litt lettere smile.gif Denne fungerer ikke med den nyeste versionen av FF Endret 5. april 2005 av ikkeno Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Denne fungerer ikke med den nyeste versionen av FF Ja, merka det selv. =/ Lenke til kommentar
miCro Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Close tab on double clickLite og enkelt, men genialt. Dobbeltklikk på "taben" så lukkes den, litt lettere smile.gif Denne fungerer ikke med den nyeste versionen av FF Tabbrowser Extensions har den samme funksjonen, og den fungerer fint i lag med FF 1.0.2. Lenke til kommentar
covah Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det har begynt å komme endel pop-ups selv gjennom pop-up stopperen til Firefox. Noen som har vært borte i extentions som sperrer for dette? Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Fant det selv. Det heter PopUps Must Die! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 (endret) Jeg bruker flittig den praktiske søkeboksen oppe i høyere hjørne i Firefox, og spesielt muligheten til å legge inn de søkemotorene du selv ønsker og trenger har jeg satt veldig pris på. F. eks. imdb.com og download.com kan enkelt legges til ved å gjøre et kjapt søk på denne siden. Endret 11. april 2005 av miCro Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Har ikke lest alle trådene. Men finnes det en plugin som lar det flytte rundt på tabbene slik du selv vil? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Med Tabbrowser Extensions kan du flytte rundt på fanene så mye du vil. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Med Tabbrowser Extensions kan du flytte rundt på fanene så mye du vil. Genialt. Trodde det var den jeg hadde, men den gang ei :-) Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Allerede er Web Developer, Html Validator og ColorZilla praktiske Firefox-plugins for webkoding. Idag oppdaget jeg MeasureIT. Som ColorZilla gir deg en dypper for å finne fargekode et hvilket som helst sted på en webside, gir MeasureIt en linjal til å måle avstander i pixels. Link OBS Funker fint i 1.04. Eksempel: Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 (endret) Glem det... Endret 20. mai 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Selv syns jeg ikke firefox er brukbart uten Flashblock. Syns det går så tregt når alle flashene skal loade på div. sider. Det er desuten mest reklame som hopper overalt. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Jeg bruker flittig den praktiske søkeboksen oppe i høyere hjørne i Firefox, og spesielt muligheten til å legge inn de søkemotorene du selv ønsker og trenger har jeg satt veldig pris på. F. eks. imdb.com og download.com kan enkelt legges til ved å gjøre et kjapt søk på denne siden. Det mest geniale er jo at man eneklt kan lage disse "søkemotorene" selv også slik at man ikke er avhengig av å bruke noe som finnes fra før. Helt genialt også er det at man kan gå inn å editere på alle extensions hvis det er noe man ikke er helt fornøyd med. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 men hvordan fjerner man linja under der igjen? det er de første bookmarkene mine virker det som.. oig hva er forskjellen på mozilla og firefox(sorry for OT) Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 20. mai 2005 Del Skrevet 20. mai 2005 Mozilla er mer enn bare en nettleser, akkurat slik Opera er det. Begge disse programmene inneholder for eksempel et integrert mailprogram. Firefox er utelukkende en nettleser. Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 21. mai 2005 Del Skrevet 21. mai 2005 Denne her kan være nyttig: PDF Download. Du kan selv bestemme om du vil åpne .pdf filer i Firefox eller om du vil laste den ned (og manuellt se på den med f.eks. Acrobat Reader). NoScript: Extra protection for your Firefox: NoScript allows JavaScript execution only for trusted domains of your choice (e.g. your home-banking web site). This whitelist based pre-emptive script blocking approach prevents exploitation of security vulnerabilities (known and even unknown!) with no loss of functionality... Experts will agree: Firefox is really safer with NoScript ;-) Veldig nyttig og fin tråd! Lenke til kommentar
_Paulsen_ Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Ingen som har hørt om en extension som er så og si lik et slik gul post-it lapp? Skal visstnok være en "huskelapp-funksjon" mener jeg å ha lest et eller annet sted, kommer bare ikke på hvor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå