Gå til innhold

Gode Firefox extensions!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette stopper effektivt reklamen på dagbladet og andre sider uten å blokke for mange false positive.

/[\W\d_](top|bottom|left|right|)?banner(s|id=|\d|_)[\W\d]/

/[\W\d](double|fast)click[\W\d]/

/[\W\d]click(stream|thrutraffic|thru|xchange)[\W\d]/

/[\W\d]value(stream|xchange|click)[\W\d]/

/[\W\d]dime(xchange|click)[\W\d]/

/[\W\d](onlineads?|ad(banner|vertising|click|-?flow|frame|ima?g(es?)?|_id|js|log|serv(er|e)?|stream|_string|s|trix|type|vertisements?|v|vert|xchange)?)[\W\d]/

/\W(cy|r)?c(ou)?nt(er|ed)?\W/

For VG bruker jeg denne:

vg.no/annonser/
Lenke til kommentar

add bookmark here

firefoxview

launchy

linky

mouse gestures

paste and go

tabbrowser prefs

bookmark backup

adblock

x - adds a paranoia button to the toolbar (sletter all historie o.l.)

sessionsaver - husker hvor du sist slapp

smoothwheel - smooth scrolling - digg - kjappere

downthemall

image toolbar

image zoom

context highlight - highlight alle steder hvor f.eks ordet "boob" står på en side

Lenke til kommentar

Jeg bruker flittig den praktiske søkeboksen oppe i høyere hjørne i Firefox, og spesielt muligheten til å legge inn de søkemotorene du selv ønsker og trenger har jeg satt veldig pris på. F. eks. imdb.com og download.com kan enkelt legges til ved å gjøre et kjapt søk på denne siden.

Endret av miCro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Allerede er Web Developer, Html Validator og ColorZilla praktiske Firefox-plugins for webkoding. Idag oppdaget jeg MeasureIT.

Som ColorZilla gir deg en dypper for å finne fargekode et hvilket som helst sted på en webside, gir MeasureIt en linjal til å måle avstander i pixels.

Link

OBS Funker fint i 1.04.

Eksempel:

post-76-1116541944.gif

Lenke til kommentar
Jeg bruker flittig den praktiske søkeboksen oppe i høyere hjørne i Firefox, og spesielt muligheten til å legge inn de søkemotorene du selv ønsker og trenger har jeg satt veldig pris på. F. eks. imdb.com og download.com kan enkelt legges til ved å gjøre et kjapt søk på denne siden.

Det mest geniale er jo at man eneklt kan lage disse "søkemotorene" selv også slik at man ikke er avhengig av å bruke noe som finnes fra før. Helt genialt også er det at man kan gå inn å editere på alle extensions hvis det er noe man ikke er helt fornøyd med. :thumbup:

Lenke til kommentar

Denne her kan være nyttig:

PDF Download. Du kan selv bestemme om du vil åpne .pdf filer i Firefox eller om du vil laste den ned (og manuellt se på den med f.eks. Acrobat Reader).

NoScript:

Extra protection for your Firefox: NoScript allows JavaScript execution only for trusted domains of your choice (e.g. your home-banking web site). This whitelist based pre-emptive script blocking approach prevents exploitation of security vulnerabilities (known and even unknown!) with no loss of functionality... Experts will agree: Firefox is really safer with NoScript ;-)

Veldig nyttig og fin tråd! :w00t:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...