chil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Sitter å søker litt på Ebay å finner mange kameraer som ser bra nok ut, De er veldig billige. Men probelmet er at jeg ikke finner de samme produktene som ligger her i prisguiden å jeg har selv veldig lite peilig. Kunne en av dere funnet fram til noen for meg. Et eksempel: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...3844852251&rd=1 takk for svar Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Det er flere grunner til at du ikke bør kjøpe DV-kamera på ebay. Den viktigste er at de fleste kameraene der kun vil støtte amerikansk TV-standard (NTSC) og ikke PAL som vi bruker i Norge. I tillegg er det vanskelig å vurdere prisen på modeller som ikke finnes i Norge, man har ingen mulighet til å sjekke hvilken stand kameraene er i, og det kan blir vanskelig/umulig å få reparert kameraet i Norge dersom noe skjer med kameraet. Du kan selvsagt være heldig, men er du uheldig kan du bli svindlet og miste pengene. DV-kameraer er så pass billige her hjemme at det ikke er verd bryderiet å kjøpe fra utlandet, unntatt dersom man skal ha et nytt kamera blant toppmodellene. Husk også på at utrop alltid er lavt, og at den endelige prisen ikke begynner å vise seg før auksjonen er svært nær slutten. Endret 7. oktober 2004 av fishlake Lenke til kommentar
chil Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er flere grunner til at du ikke bør kjøpe DV-kamera på ebay. Den viktigste er at de fleste kameraene der kun vil støtte amerikansk TV-standard (NTSC) og ikke PAL som vi bruker i Norge. I tillegg er det vanskelig å vurdere prisen på modeller som ikke finnes i Norge, man har ingen mulighet til å sjekke hvilken stand kameraene er i, og det kan blir vanskelig/umulig å få reparert kameraet i Norge dersom noe skjer med kameraet. Du kan selvsagt være heldig, men er du uheldig kan du bli svindlet og miste pengene. DV-kameraer er så pass billige her hjemme at det ikke er verd bryderiet å kjøpe fra utlandet, unntatt dersom man skal ha et nytt kamera blant toppmodellene. Husk også på at utrop alltid er lavt, og at den endelige prisen ikke begynner å vise seg før auksjonen er svært nær slutten. Altså jeg har kjøpt masse på Ebay. Masse PC deler osv, å aldri blitt svindlet, du ser jo på karakterene at noen av disse folkene er Dønn seriøse(typisk 4000+ karakterer å -2 ... Er det virkelig ikke samme standarer i norge som i USA?(du nevnte PAL) må jeg bruke norsk standar for å kunne bruke et kamera? er svært lite inni dette.. tusen takk for svaret foresten Lenke til kommentar
eggi Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hei Jeg har også vurdert å kjøpe videokamera fra USA, nå når dollaren er så lav er det masse penger å spare. Men jeg lurer på hvor stort problemet er med et NTSC kamera egentlig? Takler ikke det fleste nye tver NTSC da? hvis du brenner opptaket ditt til dvd og spiller av, så er det vel det samme som å spille av en sone 1 film i dvd spilleren? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Ulempen med NTSC er kompatibiliteten; dvs. at man kan ikke vise sine filmer på alle TV-apparater, man kan kanskje ikke ta opp filmen sin med den kjekke nye DVD-opptakeren man nettopp kjøpte, man kan ikke kopiere ut opptak til alle venner og kjente, etc. I tillegg får man et problem når man en gang skal selge kameraet. "Ingen" vil kjøpe et brukt kamera som må sendes til USA for å repareres dersom noe skulle skje med det. Det er også slik at bildebrikken ofte er forskjellig i NTSC-versjoner og PAL-versjon av samme kamera. Dette pga av forskjellig oppløsning 720x576 (PAL) og 720x480 (NTSC). Dette kan forklare en del av prisforskjellen, men selvsagt ikke hele. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 så er det vel det samme som å spille av en sone 1 film i dvd spilleren? sone 1 er som regel ntsc, fordi det er sonen USA tilhører. Men NTSC og sone 1 er to forskjellige ting. NTSC er fjernsynssystemet, mens sone 1 er "kodesystemet" for dvd'er. Tommy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå