gjermundnes Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Aktive tastatur slitere har ofte ikke tid til et variert og næringsrikt kosthold. Hurtigmat blir som regel utveien når en når magen romler høyere en lyden fra pc-høytalerene. Hurtigmat er ofte cola, pizza og annet snax. Men hvordan virker dette inn på tannhelsa. Hurtige måltider m cola er gjerne skadelig for tennene. Dette er egentlig en undersøkelse, men jeg fant det mest gunstig og sette opp som standard tråd , da folk kan kommentere i tilegg. Oppgi alder og antal hull som er fylte. (Dette er selvsagt frivillig og enhver som tror han vil angre på og blottlegge tanntilstanden .....) Håper denne tråden får stå selv om den er utradisjonell, kategori må åpenbart være søppel med mindre hw. har fått et nytt forum kaldt helse. Lenke til kommentar
chil Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 20 år aldri hatt hull drikker ca 1 liter cola om dagen. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Drakk mye cola før..minst en 1/2l for dagen. Da fikk jeg masse hull. Nå har jeg gått over til sukkerfri brus og andre drikker...har ikke hatt et hull siden.. Endret 7. oktober 2004 av lodott Lenke til kommentar
rlz Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 17 år, drikker mye cola og annen brus, men har aldri hatt hull. Lenke til kommentar
Keejay Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har nok gått ned noen liter cola gjennom årene ja (for det meste en boks om dagen), men har aldri hatt noen hull i tennene. Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 17 år, drikker mye cola og annen brus, men har aldri hatt hull. da er vi 2 | Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 22 driker 1-2L cola om dagen har hatt noen hull før men det var før eg begynte og drikke mye brus . pusser tenne 1-2 ganger dagen Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 16 år. Har hatt 5 hol kanskje. Drikk kanskje 0,25 L brus om dagen. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er 17 år og har bare hatt 1 hull. Tipper jeg har ett par nå, så jeg gruer meg til neste tannlegebesøk for å si det mildt Drikker ikke så ofte brus, går heller i Litago her i gården Men er jo sukker i det også. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Det er like mykje sukker i Litago som i sukkerhaldig brus. Sats på vanleg mjølk. Edit: Skrivefeil Endret 8. oktober 2004 av Earendil Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er like mykje sukker i Litago som i sukkerhaldig brus. Mhm. På slutten av ungdomsskoletida for meg slutta de å selge ting med mye sukker i kantina (les: brus), men iste solgte de som bare det. At isteen inneholdt mer sukker var det ingen som gadd å bry seg om... Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 18 år, drikker nesten aldri Cola. Hadde derimot ett hull hos tannlegen sist jeg var der Forøvrig: Vil du ha hvite tenner? Drikke FANTA LEMON 24/7. Et forsøk på skolen gjorde tennene hvite som snø etter en uke i FANTA LEMON.. Merkelige saker spør du meg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er 18 og har vel hatt 6 hull. Drikker en del skvip. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 tipper jeg har hatt rund 10 hull! alt startra når jeg flytta til h.mark... 18 år. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg er 16 år, og har 0 hull i tennene:D Men jeg har ikke vært "nerd" i mer enn 2 år, da.. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 16 år og har aldri hatt noen hull i tennene. Drikker en del brus (cola) i helgene. seff Lenke til kommentar
nixtus Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 var hos tannlegen på mandag 18 år 0 hull, drikker ca 1-2 liter cola hver dag.. det kommer også ann på hvor ofte man pusser tenner da... Lenke til kommentar
Purify Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg klarer ikke å skjønne hvordan i alle verdens dager dere klarer å unngå hull? Hver eneste gang jeg er hos tannlegen, har jeg minimum 2-3 hull. Jeg drikker kanskje i underkant av en halv liter brus om dagen. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 16 år og har hatt to hull og det ene i en melketann for lenge siden så egentlig har jeg bare et fut hull Drikker kanskje en halv liter brus om dagen! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er ikke bare sukkeret det handler om når det er snakk om Cola. Det er så mye syre i colaen at tannemaljen blir etset bort. Sukker kan man alltids beskytte seg mot ved å pusse tenna ofte - syren er det værre med. Det er dessuten ikke lurt å pusse tenna før ca 30min etter du har f.eks drukket cola eller appelsinjuice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå