Gå til innhold

Utlendinger hva er problemet?

Anbefalte innlegg

Det er egentlig ikke helt godt å si hvor mange nazister det finnes i Norge. Men forskjellen er at alle utlendinger ikke er kriminelle. Alle nazister har et sykt syn på ting - nazistene er i grunn "flest", vil jeg tippe.

selv om de har et syn på ting, så går de ikke alle rundt å lager helvete av det.

Selv kjenner jeg mange utlendinger, min nabo er utlending, hyggelig forlk.

Men de jeg ikke forstår meg på er de som kommer til Norge, gjenger seg bare med sine egne og nekter å lære norsk eller den norske kultur. Mange av disse får ikke jobb og tyr til kriminalitet. De burde vært sendt ut !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men de jeg ikke forstår meg på er de som kommer til Norge, gjenger seg bare med sine egne og nekter å lære norsk eller den norske kultur. Mange av disse får ikke jobb og tyr til kriminalitet. De burde vært sendt ut !

Og hvor mange er det av disse?

Hva med alt for mange?

Lenke til kommentar
Hva vet du om det?

pokker? ta deg en tur gjennom envær stor by, gjengene står jo over alt å det skal ikke mye til før man får noen skjeldsord fra dem som ofte ender opp i slagsmål. Holder å se en av dem i øynene hvis de er i dårlig humør.

Lenke til kommentar

Hadde tenkt å skrive et ekstremt langt innlegg, men jeg dropper det.

Dere her som ikke liker utlendinger er ekstremt naive, svake, redde og idiotiske. Frykt er det som gjør at dere er slike som dere er. Dere er redde visse utlendinger som går i grupper. Om de går som ei gruppe blir de automatisk annsett, uansett hvor de er, som kriminelle og farlige.

Er selv utlending og har bodd her nesten hele livet mitt. Jeg har aldri gått noe særlig med utlendinger, mest med norske folk. Nesten bare. Mine bestevenner er nordmenn og det har ingenting å gjøre med at jeg ikke vil gå med utlendinger, men det har noe å gjøre med at vi ikke flyttet (les : plassert av staten) til ett sted hvor det bor masse utlendinger.

Når du kommer til Norge og kan verken språket eller er "velkommen" av det norske folk er det ganske vanskelig å omgås sosialt med nordmenn. Vi hadde aldri problemer med det, men et flertall utenlandske familier har.

I det siste har det kommet en god del folk fra Midt-østen, Pakistan og Somalia. De gangene jeg har sett at det er utenlandske som gjør en forbrytelse er de ofte fra et av de nevnte landene. Grunnen til det kan være :

1. Man får ikke en automatisk opplæring om den norske kultur (som min familie omfattet umiddelbart) når man kommer her.

2. Kulturen er forskjellig i de landene som er nevnt ovenfor og lovene er annerledes. "Anarkien" i Somalia kan ha en grunn til at noen av de lever med litt "frie tøyler" her i Norge.

3. Du blir plassert i ett område hvor det er massevis av utenlandkse mennesker, og det er selvsagt lettere i begynnelsen, men hadde jeg vært statsminister hadde jeg ikke begått den store feilen av å gjøre dette. Gruppere mennesker på den måten.

4. Straffene er altfor milde her i Norge. Jeg synes at (ja jeg er utlending fortsatt selv om det høres litt idiotisk ut) at vi skal ha en slags "prøveperiode" på tre år her i Norge, og hvis du begår kriminalitet innenfor din "prøveperiode" så blir du enten sendt hjem umiddelbart, om mulig, eller til et annet land (hvis personen ikke kan flytte hjem pga. religiøse og politiske årsaker). Og "no-refund".

Jeg kom til Norge på begynnelsen av 90-tallet og da var det ganske få utenlandske mennesker her i Norge. Uansett, om vi nordmenn (ja jeg ser på meg selv som nordmann :) ) hadde vært litt åpne mot utlendinger og gjort livet litt lettere for de ved å være mer vennlige hadde de ikke vært som de er.

Som "utenlandsk nordmann" så får jeg fortsatt stygge øyer fra en god del nordmenn. Man lærer seg å ignorere slikt, men ofte har jeg lyst å starte en diskusjon med bl.a eldre mennesker om hvorfor de tenker stygt om meg. Selvsagt mitt mørke hår og litt mørke hudfarge (er hvit).

Chil og resten av folket, istedet for å være naive og dumme og ta den ALLER letteste løsningen, altså å hate, prøv heller å forstå dem. Jeg anntar dere har kommet i trøbbel med en eller to utlendinger og etter det så har dere fått de fordommene dere lever med i dag. Uansett, jeg kan GARANTERE dere at med fordommer kommer man INGEN vei.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Hva vet du om det?

pokker? ta deg en tur gjennom envær stor by, gjengene står jo over alt å det skal ikke mye til før man får noen skjeldsord fra dem som ofte ender opp i slagsmål. Holder å se en av dem i øynene hvis de er i dårlig humør.

Det du mener er at hvis jeg (utlending) hadde stått ute med noen venner (utlendinger) og du hadde sett oss, så ville du blitt skremt siden vi stod og snakka med hverandre ?

Og hadde jeg stått med samme antall norske venner ville du aldri vært skremt ? Ikke vet jeg, men det synes jeg er litt 'små teit' å tenke sånn.

Selv om utlendinger er samla så vil det ikke som oftes si at det er en 'gjeng' (hva du enn måtte kalle sånne grupper for). Først var det de kriminelle som plagde deg, nå er det visst 'gjengene' som står og prater sammen ja.. hm..

Lenke til kommentar
Hva vet du om det?

Jeg har trasket gatelangs nattestider i både Oslo og Trondheim, uten å på noen måte føle meg truet av innvandrergjenger. Jeg har derimot blitt trakkasert og angrepet av "hvite etniske nordmenn", igrunn ikke så rart siden det er flest "hvite etniske nordmenn" i dette landet.

Forsåvidt så skjønner jeg ikke hvordan det du sier (om det nå virkelig var sant) beviser påstanden wabby kom med og du stilte deg bak.

Lenke til kommentar
Hva vet du om det?

Jeg har trasket gatelangs nattestider i både Oslo og Trondheim, uten å på noen måte føle meg truet av innvandrergjenger. Jeg har derimot blitt trakkasert og angrepet av "hvite etniske nordmenn", igrunn ikke så rart siden det er flest "hvite etniske nordmenn" i dette landet.

Forsåvidt så skjønner jeg ikke hvordan det du sier (om det nå virkelig var sant) beviser påstanden wabby kom med og du stilte deg bak.

Det er fordi du er en kommunist :p Heh neida, vi står nok på samme side, men :

Det har mye å si hvordan du selv tenker om utlendinger. Om jeg føler at hunder er truende og skumle så blir hver hund jeg ser skummel for meg. Om jeg synes hunder er helt ok så blir møte med hunder helt ok også. Satt litt på spissen her..

Lenke til kommentar
Hei jeg er IKKE rasist!!

men jeg har gang på gang blitt kalt rasist grunnet at vist nok ikke viser utlendingjengene i kristiansand nok respekt(jeg har aldri sagt et skjeit ord til noen av dem), dette har resultert i en del basketak som jeg er dømt til å tape(typisk 6 mot meg)

Altså jeg må inrømme at visse utlendingergrupper som feks Albanere har jeg et negativ intrykk før jeg blir kjent med åssen de egentlig er. Det er ikke noe jeg kan noe for, jeg trekker meg automatisk tilbake.

Det er trist for det ødlegger for mange, at de blir møtt med en kald skulder.

Men hvorfor består de norske fengselene av mye mere utlendiger en nordmenn, selv om de utgjør under 10% av befolkningen.

Kom med erfaringer meninger osv. Trenger ikke være sakelige men må ikke ta HELT av.

En person som starter tråden med settningen

**"Hei jeg er IKKE rasist"

Og deretter fortsetter med settinga

**"Altså jeg må inrømme at visse utlendingergrupper som feks Albanere har jeg et negativ intrykk før jeg blir kjent med åssen de egentlig er."

Problemet der viser at du har fremmedfrykt, du har kanskje opplevd noe i oppveksten, blitt banka av utlenninger betyr ikke at alle utlenninger er slik, og når du skriver noe så dumt som

** "Men hvorfor består de norske fengselene av mye mere utlendiger en nordmenn, selv om de utgjør under 10% av befolkningen."

**Det er trist for det ødlegger for mange, at de blir møtt med en kald skulder.

Enig der. Men å starte en tråd på ditt påstand, som du antagelig hinter til at alle utlenninger er rasister og at de fleste av dem bedriver kriminalitet er det samme som å starte en tråd som antyder at alle nordmenn er ny-nazister.

Hvis du sjekker litt opp om utlenningene i f.eks kristiansand, så ser du hvor stor nytte de er for dagens samfunn. Dessverre har vi små kiddies fra 14-16 år som finner på mye tull, og som de fleste vet så prioriterer media lett disse saker (når det gjelder utlenninger) som kan blåses stort opp i avisene og deretter dra inn mye kapital. Media er kjent for å spille på fremmedfrykt, men å bli påvirka av dette vil gjøre saken ti ganger verre. Og hvem har ikke gjort noe faenskap som fjortiss ? :D

De fleste har gjort noe, slått ned noen, vært i stor slåsskamp, stjålet, ødelagt ett eller annet, gjort noe som helst galt. Men å blåse det opp i avisen at en 14 år gammel norsk gutt slo ned en på samme alder er ikke vanlig i dagens aviser med mye fokus på f.eks den islamske kultur etter 11 sept, afghanistan, iraq, etc. Fremmedfrykt selger kjære deg, og du er betydelig beruset av medias vinkling.

Kanskje du burde sjekke dine kilder før du skriver noe som ikke stemmer overrens med virkeligheten :thumbup:

Lenke til kommentar

Ekstremt godt skrevet.

Hvis du sjekker litt opp om utlenningene i f.eks kristiansand, så ser du hvor stor nytte de er for dagens samfunn. Dessverre har vi små kiddies fra 14-16 år som finner på mye tull

Jeg vil tro at mange av de som skriver ondt om utlendinger i denne tråden befinner seg i den aldersgruppen og har muligens, som mange har sagt, fått trøbbel med en mørkhudet. Det er der alt starter og fortsetter del letteste veien : naivitet og hat. Desverre.

Lenke til kommentar
Ekstremt godt skrevet.

Hvis du sjekker litt opp om utlenningene i f.eks kristiansand, så ser du hvor stor nytte de er for dagens samfunn. Dessverre har vi små kiddies fra 14-16 år som finner på mye tull

Jeg vil tro at mange av de som skriver ondt om utlendinger i denne tråden befinner seg i den aldersgruppen og har muligens, som mange har sagt, fått trøbbel med en mørkhudet. Det er der alt starter og fortsetter del letteste veien : naivitet og hat. Desverre.

Sant nok, er nok slik begge veier, for hvem har vel ikke vært 14 år og full av faen ? (beklager språket) :yes:

Lenke til kommentar
Ekstremt godt skrevet.

Sant nok, er nok slik begge veier, for hvem har vel ikke vært 14 år og full av faen ? (beklager språket) :yes:

Det er nok noen få som har vært inne en god del, også kjent som nerder eller datafolk, og noen av de sitter her på hw.no og noen av de skriver i denne tråden om den ene dagen de skulle gå forbi busstopp hvor det sto flere utlendinger på en gang med øyene i deres retning. :ohmy:

Oh-noes 11oneelvleen1oo1llonlohn omgomg !! :hmm: <---totally off topic og kan gjerne oversees.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk har hatt så store problemer. Bor selv på furuset i Oslo, en av bydelene med flest % innvandrere. Aldri vært i slosskamp eller blitt ranet.

Kanskje jeg bare vet når man skal holde kjeften sin?

Selvsagt har du ikke blitt ranet eller slått ned, hvorfor i granskogen skulle de gjør dette ? En grunn til at du ikke har blitt det er fordi du muligens kommer godt overens med utlendinger og synes de er helt ok.

Som jeg sa : Liker man ikke utlendinger blir etthvert møte med de ubehagelig for den personen. Hvis man har det slikt kan man trygt annse seg selv som rasistisk.

Lenke til kommentar

syns denne debatten har tatt litt av, altså jeg er ikke rasist jeg mener ikke av vi HVITE! er bedre en dere SVARTE! Men det er noe galt med måten mange av invandrene i norge oppfører seg, hvis jeg hadde blitt tatt i mot i pakkistan pga at jeg måtte flykte fra norge, hadde jeg vært ydmyk å takknemmelig. Å ikke prøv å fortell meg at de gangene jeg har kommet i tøbbel med div utlendinger så er det pga noe JEG har gjort..Ikke sagt et ord til dem. De kommer til deg flokker seg rundt deg å sier "å walla han va stygg å han så stygt på meg walla for faen" så klukt ligger du der i en blopøl. Så faen ikke kom her å si at ikke kristiansand har et problem med utlendingjenger.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det innvandrere som oppfører seg slik du beskriver. Det er naivt å påstå noe annet. Poenget er at de aller aller fleste innvandrere ikke oppfører seg slik.

Ja å hele poenget mitt er at ANDELEN av utlendinger som oppfører seg sånn er mye høyere enn nordmen som oppfører seg sånn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...