Gå til innhold

Ny receiver wee!

Anbefalte innlegg

Skal du kjøpe både cd-spiller og dvd-spiller? Hvilke modeller er det du har tenkt på i såfall? Linkene du har oppgitt til cd- og dvd-spiller virker ikke.

HK 3480 er best til ditt bruk. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en Hjemmekinoreceiver når du kan skal ha lyd i to kanaler.

CDspilleren

Og denne DVD spilleren

Mvh. Winters :blush:

Jeg synes det virker litt rart å kjøpe både cd-spiller og dvd-spiller. Du er klar over at dvd-spilleren du linker til også spiller cd plater uten problemer. Det eneste problemet kan være plater med kopisperre, men ser ikke på det som noe stort problem. Greit nok at en cd-spiller er hakket bedre på musikk i to kanaler, men hvor store krav stiller du egentlig?

Jeg synes du bør besøke hifi center og se om du kan høre forskjell på cd-spilleren og dvd-spilleren i en blindtest. Noe du også kan vurdere er en multispiller fra Denon. Denon DVD-2910 spiller både dvd- og cd-plater meget bra.

Jeg har selv kun brukt en dvd-spiller som signalkilde i et stereoanlegg til godt over 30.000.

Er det ikke bedre lyd kvalitet når du spiller av cd fra en cd spiller da? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det sikkert, men prøv å skille dvd-spilleren fra cd-spilleren i en blindtest. Hvis du fint klarer det, er det sikkert verdt pengene. Om du ikke klarer det, er det rimelig spesielt å kjøpe både cd-spiller og dvd-spiller. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller kjøpt en multispiller fra Denon, den spiller både musikk og film ekstremt bra. Men for all del, det er dine penger ;) Jeg synes bare det virker veldig spesielt og ganske unødvendig å kjøpe begge deler, når det er så mange dvd spillere som fungerer utmerket som cd-spiller, på markedet i dag.

Lenke til kommentar

Hvis du legger på prisen til en ok CD spiller på DVD budsjettet er det ikke gitt at dekdikert CD spiller er det beste.

Fikk intrykk av at CD og DVD spiller allerede var innkjøpt, hvis ikke ville jeg brukt 5 høvdinger på en Marantz DV-6400 i stedet (egentlig ville jeg heller ha brukt de 2500,- for cd spiller og heller kjøpt bedre forsterker), men det er nå bare meg :roll:

Lenke til kommentar
Hvis du legger på prisen til en ok CD spiller på DVD budsjettet er det ikke gitt at dekdikert CD spiller er det beste.

Fikk intrykk av at CD og DVD spiller allerede var innkjøpt, hvis ikke ville jeg brukt 5 høvdinger på en Marantz DV-6400 i stedet (egentlig ville jeg heller ha brukt de 2500,- for cd spiller og heller kjøpt bedre forsterker), men det er nå bare meg :roll:

Jeg har ikke kjøpt noe enda :)

Lenke til kommentar

Fikk intrykk av at CD og DVD spiller allerede var innkjøpt, hvis ikke ville jeg brukt 5 høvdinger på en Marantz DV-6400 i stedet (egentlig ville jeg heller ha brukt de 2500,- for cd spiller og heller kjøpt bedre forsterker), men det er nå bare meg  :roll:

Jeg har ikke kjøpt noe enda :)

Nå har jeg tatt en sånn blindtest hos pappa som har myeeeee diggere anlegg enn jeg kommer til å få og jeg merket ikke mye forskjell, han hadde en myrad dvd spiller som han kjøpte i en hifi butikk i oslo ett sted, leverer Marantz bra lyd?

Edit: hadde Denne forsterkeren klart og drive ett par JBL Northridge E60 og en Cerwin Vega V-125 og en dvd spiller kanskje med cd spiller?

Angående E60 det står høytallerpar da får du to å ikke en sant?

En Surround forsterker er det med eller uten radio?

Er det vanskelig å stille inn hjemmekino?

Endret av Winters
Lenke til kommentar
Edit: hadde Denne forsterkeren klart og drive ett par JBL Northridge E60 og en Cerwin Vega V-125 og en dvd spiller kanskje med cd spiller?

Ja, det vil den nok. Horfor vil du ha en hjemmekinoforsterker når du bare skal ha lyd i to kanaler?

Stemmer det.

Uten, tror jeg.

Det kan være litt vanskelig, men ikke uoverkommelig.

Lenke til kommentar

Ja, det vil den nok. Horfor vil du ha en hjemmekinoforsterker når du bare skal ha lyd i to kanaler?

Stemmer det.

Uten, tror jeg.

Jeg vil ha muligheter for utbygging :)

Mvh. Winters

Lenke til kommentar

På denon avr 2105 så er det en mikrofon som sørger for dette :), kjøpte en slik i dag, gleder meg til å teste :thumbup:

Den spiller godt og stramt, en anelse lyst men ok.

Kjøpte du den receiveren?

Gidd du fortelle hvordan den var etter du har testet den?

Mvh. Winters :love:

Lenke til kommentar

AVR 130 er en reciver,så den har radio.

Surroundrecivere er ikke spesielt vanskelig å stille inn.Noen er ekstremt lett å stille inn.For eksempel de nye Yamaha og Denon.

Lenke til kommentar

På denon avr 2105 så er det en mikrofon som sørger for dette :), kjøpte en slik i dag, gleder meg til å teste :thumbup:

He he he, denne denon avr 2105 er et gull kjøp, vurderte denne og disse: Denon avr 1905, Nad T743 og Nad T753. Nad sine spiller er jo gode og levere etter mitt intrykk mere bass og tyngde i musikk, denon er lyser og klarere men litt fattigere i bassen.

Så er det jo slik at man på hi-fi klubben kan prøve ting før du kjøper så jeg tror jeg plaget livet av en selger i dag :evil: .

Fikk satt opp forsterkeren med likense høyttalere og slikt jeg har fra før og spillte villt, likte det godt.

Så til saken, spilleren er enkel i bruk og jeg syntes den satte opp lyden helt villt til å være automatisk og den leverer virkelig effekt. En god oppgradering fra min beskjedene Nad 316 fra 97-98.

2105.jpg

mic.jpg

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar

He he he, denne denon avr 2105 er et gull kjøp, vurderte denne og disse: Denon avr 1905, Nad T743 og Nad T753. Nad sine spiller er jo gode og levere etter mitt intrykk mere bass og tyngde i musikk, denon er lyser og klarere men litt fattigere i bassen.

Så er det jo slik at man på hi-fi klubben kan prøve ting før du kjøper så jeg tror jeg plaget livet av en selger i dag :evil: .

Fikk satt opp forsterkeren med likense høyttalere og slikt jeg har fra før og spillte villt, likte det godt.

Så til saken, spilleren er enkel i bruk og jeg syntes den satte opp lyden helt villt til å være automatisk og den leverer virkelig effekt. En god oppgradering fra min beskjedene Nad 316 fra 97-98.

2105.jpg

mic.jpg

Hihi, høres ut som du har hatt det hyggelig :love::thumbup:

Hvilke høytallere kjørte du?

Lenke til kommentar
Hihi, høres ut som du har hatt det hyggelig :love::thumbup:

Hvilke høytallere kjørte du?

He he he, koste meg godt i går... tror ikke naboene gjorde det :)

Har bare 2 stk Dali 606 aka 6006, 1 stk Dali SC7 aka C1000 og 2 stk Dali SR5 :blush: ja og en liten men grei jamo aktiv sub.

Ikke store sakene men må vel ha en stk C1000 og 2 stk R1000 til denne forsterkeren :)

Lyden var milevis fra min gammle Nad AV 316, hjemmekino med dolby pro logic var ok men med 5.1 så er det gromt, hvordan det blir med 7.1 tørr jeg ikke tenke på......

Lenke til kommentar

Hihi, er Cerwin Vega og JBL sine høytallere lettdrevne?

Hva med Denne receiveren og Denne DVD spilleren?

Angående Yamaha RX-V550 leste jeg en test av V450 i Lyd&bilde nr.8 og det ble testvinner for flerkanalsreceivere under 4k!

Og angående DVD spilleren Pioneer DV-575A så vant den testen "6 spillere under 2000" i Lyd&Bilde nr.10, så begge to skal visst være veldig bra, hva tror dere?

Mvh. Winters

Lenke til kommentar

Hva med Denne receiveren og Denne DVD spilleren?

Angående Yamaha RX-V550 leste jeg en test av V450 i Lyd&bilde nr.8 og det ble testvinner for flerkanalsreceivere under 4k!

Og angående DVD spilleren Pioneer DV-575A så vant den testen "6 spillere under 2000" i Lyd&Bilde nr.10, så begge to skal visst være veldig bra, hva tror dere?

Mvh. Winters

Yamaha sine recivere vinner stort sett hver gang de er med i en test.De gir veldig mye for pengene.Jeg solgte min Yamaha RXV-1300 reciver og kjøpte H/K AVR 330,fordi H/K er mer strømsterk og har en "tøffere" lyd.Hvis du vil vite hvor lett en høyttaler er å drive,så se på følsomheten på høyttaleren.Klipsch høyttalere for eksempel er ekstremt lettdrevene.De har en følsomhet på rundt 100db.Det vil si at de spiller 100db med bare 1 watt,målt 1 meter fra høyttaleren.En annen ting er hvor mange ohm høyttaleren er.I ditt tilfelle anbefaler jeg at du kjøper 8 ohms høyttalere,fordi en strømsvak reciver ikke "liker" 4 ohms høyttalere.

Lenke til kommentar

Hva med  Denne receiveren og Denne DVD spilleren?

Mvh. Winters

Yamaha sine recivere vinner stort sett hver gang de er med i en test.De gir veldig mye for pengene.Jeg solgte min Yamaha RXV-1300 reciver og kjøpte H/K AVR 330,fordi H/K er mer strømsterk og har en "tøffere" lyd.Hvis du vil vite hvor lett en høyttaler er å drive,så se på følsomheten på høyttaleren.Klipsch høyttalere for eksempel er ekstremt lettdrevene.De har en følsomhet på rundt 100db.Det vil si at de spiller 100db med bare 1 watt,målt 1 meter fra høyttaleren.En annen ting er hvor mange ohm høyttaleren er.I ditt tilfelle anbefaler jeg at du kjøper 8 ohms høyttalere,fordi en strømsvak reciver ikke "liker" 4 ohms høyttalere.

Hvor kjøper jeg Klipsch?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...