Gå til innhold

Ny receiver wee!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er ny i dette hjemmekino greiene, men det virker veldig spennende så jeg har snoket litt rundt i forsterkere og fant ut att receiver var ett lurt valg for mitt bruk.

Nå vill jeg ha deres mening.

Hva er best til min bruk av disse alternativene:

Denon AVR-2105 hjemmekinoreceiver

Harman Kardon HK 3480

mitt bruk:

Jeg kommer til å bruke en Cerwin Vega sub, og ett JBL høytaller sett, altså 2.1.

Jeg kommer til å høre mye på CDer og bruke Denne CD spileren, og jeg kommer til å se mye på DVD filmer og bruke Denne DVD spilleren.

Jeg har lest meg frem til att H/K er ett bra merke og leverer det de lover, dette er mitt første anlegg så ikke drep meg om det ser ille ut :cry:

Takk for alle svar.

Mvh. Winters

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en H/K avr 5000 paret sammen med bla CV dc 15, og det leverer varene det.

H/K er serdeles strømsterke recivere, absolutt av de beste i klassen når det gjelder å levere kraft i forhold til det opgitte.

Har ikke noe særlig kjennskap til denon, annet en det jeg har lest, og der skal vel både H/K og denon som regel komme VELDIG bra ut av tester begge to.

Men min knapp er på H/K.

(også eier de på design da ;) )

Endret av Goebbels
Lenke til kommentar
Jeg har selv en H/K avr 5000 paret sammen med bla CV dc 15, og det leverer varene det.

H/K er serdeles strømsterke recivere, absolutt av de beste i klassen når det gjelder å levere kraft i forhold til det opgitte.

Har ikke noe særlig kjennskap til denon, annet en det jeg har lest, og der skal vel både H/K og denon som regel komme VELDIG bra ut av tester begge to.

Men min knapp er på H/K.

(også eier de på design da ;) )

Merket det :love:

Gidd noen å lage liste over kabler som jeg trenger? :)

Mvh. Winters :)

Endret av Winters
Lenke til kommentar

Skal du kjøpe både cd-spiller og dvd-spiller? Hvilke modeller er det du har tenkt på i såfall? Linkene du har oppgitt til cd- og dvd-spiller virker ikke.

HK 3480 er best til ditt bruk. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en Hjemmekinoreceiver når du kan skal ha lyd i to kanaler.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Skal du kjøpe både cd-spiller og dvd-spiller? Hvilke modeller er det du har tenkt på i såfall? Linkene du har oppgitt til cd- og dvd-spiller virker ikke.

HK 3480 er best til ditt bruk. Ser ikke noe poeng i å kjøpe en Hjemmekinoreceiver når du kan skal ha lyd i to kanaler.

Kanskje litt kjekt å ha, i tillfelle han skal oppgradere til 5.1 e.l senere?

Men hvis det er uaktuellt, så er det jo best å kjøpe en stereoforsterker.

Har H/K AVR3000 selv, og er fornøyd med det.

Effekten er bare 55w, men de driver høytalerene mine MEGET bra.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har fårstått er Denon hjemmekinoreceiver mens H/K 3480 er en receiver?

Mvh. Winters

Stemmer.

Og H/K 3480 kan ikke brukes viss jeg skal utbygge til foreksempel 5.1 lyd?

Mvh. Winters :)

Edit: har H/K noen hjemmekinoreceivere i samme pris klasse?

Endret av Winters
Lenke til kommentar

Hvis du ikke skal ha surround nå, mener jeg det er lurt å vente. Teknologien er stadig i utvikling, så hvis du ikke skal ha surround før f.eks om et år, så vil reciveren du kikker på i dag ha falt en del i pris.

Min mening er at du heller burde køpe en stereoforsterker med pre out, så kan den brukes som effektforsterker, når du evt. anskaffer deg surround

Finnes forøvrig mye brukt til meget gode priser.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal ha surround nå, mener jeg det er lurt å vente. Teknologien er stadig i utvikling, så hvis du ikke skal ha surround før f.eks om et år, så vil reciveren du kikker på i dag ha falt en del i pris.

Min mening er at du heller burde køpe en stereoforsterker med pre out, så kan den brukes som effektforsterker, når du evt. anskaffer deg surround

Finnes forøvrig mye brukt til meget gode priser.

Men har H/K hjemmekinoreceivere?

Mvh. Winters :blush:

Lenke til kommentar
H/K har mange bra recivere.Se her.

Du kan få kjøpe min AVR 330.  :)

Det står Surround betyr det att den bare har mulighet for surr lyd eller kan den gå foreksempel 2.1 lyd?

Mvh. Winters

For å si det enkelt.Dagens surroundrecivere kan alt.

2.1 lyd,5.1 lyd.6.1 lyd 7.1 ++++ masse annet rart.

Lenke til kommentar
H/K har mange bra recivere.Se her.

Du kan få kjøpe min AVR 330.   :)

Det står Surround betyr det att den bare har mulighet for surr lyd eller kan den gå foreksempel 2.1 lyd?

Mvh. Winters

For å si det enkelt.Dagens surroundrecivere kan alt.

2.1 lyd,5.1 lyd.6.1 lyd 7.1 ++++ masse annet rart.

Kan denne drive ett par JBL høytallere og en Cerwin Vega sub?

Lenke til kommentar

Den klarer nok et par JBL E-60,med noe større vil den nok bli litt "kortpustet".Regner med at du skal ha deg en aktiv sub,så den driver seg selv og ikke av reciveren.

Edit:La deg forresten ikke lure av den lavt oppgitte effekten på H/K.

H/K er ærlige når de oppgir watt og banker de fleste konkurentene sine som har oppgitt dobbelt så mye watt.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
På papiret har jo Denne mer kraft enn H/K sin forsterker og det koster det samme?

Mvh. Winters  :blush:

Edit: Ja jeg skal ha en aktiv sub :)

De er nok ganske likeverdige skulle jeg tro.Ikke noe dårlig valg den Denon reciveren heller.Men den har ikke like rocka lyd som H/K.

Men er de sånn ca. like kraftige?

Lenke til kommentar

CDspilleren

Og denne DVD spilleren

Jeg synes det virker litt rart å kjøpe både cd-spiller og dvd-spiller. Du er klar over at dvd-spilleren du linker til også spiller cd plater uten problemer. Det eneste problemet kan være plater med kopisperre, men ser ikke på det som noe stort problem. Greit nok at en cd-spiller er hakket bedre på musikk i to kanaler, men hvor store krav stiller du egentlig?

Jeg synes du bør besøke hifi center og se om du kan høre forskjell på cd-spilleren og dvd-spilleren i en blindtest. Noe du også kan vurdere er en multispiller fra Denon. Denon DVD-2910 spiller både dvd- og cd-plater meget bra.

Jeg har selv kun brukt en dvd-spiller som signalkilde i et stereoanlegg til godt over 30.000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...