The Norwegian Drone Pilot Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Heisan. Jeg har noen ting jeg lurer på anngående overklokking av CPU på en Shuttle SN45G. Og det jeg lurer på er om det er noen her med en AMD Athlon XP 2800+ Barton (Låst Multiplier på 12.5) i en Shuttle SN45G som har klart å klokke CPU'en høyere enn 186x12.5 = 2325MHz???. Og ja, rammen min er en: 512 MB RAM DDR400 PC3200 CL3 (Samsung), og den har standard timings som er 3-4-4-8 , men nå er den klokket til 2,5-3-3-5, som er litt bedre. Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke klarer å klokke den høyere enn det. Og CPU'en går 100% stabilt hos meg på 2325MHz. Men så er det no det om det går å klokke den noe høyere enn det jeg har klokket CPU'en???. Eller kan det være rammen som gjør slik at jeg ikke klarer å klokke høyere???. Og hvis noen har klokket høyere på en Shuttle SN45G med en AMD Athlon XP 2800+ Barton (Låst Multiplier på 12.5), så må dere bare oppgi deres OC her. Og da må dere huske på å si hvor høy FSB'en, volten på CPU'en, Minne hastigheten, Minne Timings'ene er hos dere, og dere trenger ikke å oppgi multiplier'en siden den er låst på 12.5. Hilsen Tom-Helge Endret 7. oktober 2004 av Terminator 3 Lenke til kommentar
sageman Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det var omtrent der den stoppet med meg også. Ikke fordømt om den ville gå lenger samme hvor mye jeg stilte og styrte på....prøvde L12-mod også, uten at det funket da, men... Den er nå solgt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå