Kenneth Dammyr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Hei Dette er et problem som jeg tror er ganske vanlig egentlig, men ingen har noen fasitsvar på. Så det jeg søker er vel egentlig en brainstorming på hva som kan gjøres. Maskinen Fujitsu Siemens AmiloD Intel P4 2.4Ghz, 400Mhz 512MB DDR 30GB Hardisk Veldig lite info om maskin da det er en ferdig bærbar fra Fujitsu-Siemens Problemet: Jeg starter maskinen og ganske snart, rett etter at BIOS muligheten blir borte, får jeg feilmelding: Windows kan ikke starte fordi denne filen mangler eller er skadet: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM Du kan reparere filen ved å starte Installere Windows fra den originale CD-ROMen. Velg 'r' i åpnings-skjermbildet for å reparere. Jeg gjør jo selvsagt som jeg blir fortalt å putter i Windows Cd'en, men neida: Filen \i836\biosinfo.inf kan ikke lastes inn. Feilkoden er 47872. Installasjonen kan ikke fortsette. Trykk en tast for å avslutte. Har søkt masse på nettet og funnet ut at jeg ikke er første som har dette problemet. Men det finnes ingen fasitsvar virker det som. Mange mener det er en maskinvarebasert feil. Det var en som trodde det var noe med strømforsyninga, så jeg har prøvd å lade litt og ta inn og ut kontakten etc., men ingen forskjell. Skal ringe Fujitsu-Siemens i morra og høre, men antakeligvis vil de bare ta den inn til service og formatere hardisken noe som er det aller siste som ønskes. Isåfall må jeg finne en måte å få ut dokumentene på. Knekker dere denne nøtta er dere gode! Endret 7. oktober 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du kan sette den hd'en inn i an annen pc, foreksempel den du sitter på nå. Og kopiere over de filene du vil ha, før du sender den til sørvis. ? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Tenkte på det, men er det ikke forskjellige kabler fra Bærbar til stasjonær? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har du ikke nettverk? Hvis du har USB så finnes det egne overføringskabler. Det finnes også parallellport kabler, kalles for Interlink kabel. Serie kabel er siste utvei, det er det tregeste. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Vi har trådløst nettverk altså, men jeg antar at det ikke fungerer når det ikke er i Windows. Kan jeg bare koble en krysset kabel til og få kontakt selv om man ikke er i Windows? (Skal prøve det i morra) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå