Torjus Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Til helga skal jeg ganske sikkert klokke prosessoren min (AMD 64 3000+ 512(mb?) ) og skjermkortet; R9800 PRO. CPU-Vifte: Volcano 12 Temp: Idle: 40-45 Temp: Load: 50-60 Skjermkort som sagt; R9800 PRO 128mb Jeg har kjøpt ny kjølepasta og VGA Silencer Hvor mye kan jeg klokke CPU og skjermkort? Hva bør jeg passe på? Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Du må jo bare prøve, umulig å si hvor mye de tåler, individuelle forskjeller mellom to "identiske" chip'er er ofte stor når det kommer til smertegrensen. Personlig synes jeg overklokkingstestene er latterlige. Hvis de skulle hatt noe for seg burde de testet ti av hver chip. Ikke ta for store skritt for hver gang du prøver, da kan du ende opp med et system som er vanskelig å få liv i. Kjør maskinen en stund før du øker ytterligere frekvensen. Fordelen er at da kan du bare la maskina stå å avkjøle seg litt hvis den kræsjer, og så får du litt tid til å justere ned frekvens før den kræsjer igjen. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 burde passe på tempen og om systemet blir ustabilt Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) mellom vær økning, skjekk temp, kjør stresstesting av cpu/gpu ( f.eks. 3dmark ), mål av temp under stresstestingen. Er alt "grønt", så klokk litt mer *edit* max temp forøvrig på cpu burde ikke være høyere enn 60 grader, da setter du ned levetiden på cpu'en ganske kraftig. GPU varierer forøvrig, noen tåler 120 grader, andre liker seg ikke over 90 grader osv. det får du bare prøvde deg frem på. Endret 8. oktober 2004 av Vizla Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva skal tallene stå på? Har litt dårlig peil på klokking... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hvilken tall? forklar litt nærmere Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) hvilken tall? forklar litt nærmere Ja... *sjekke bios* EDIT: Det stod FSB: 204/68/34 Sånn... hvor mye kan jeg stille den på`? Endret 8. oktober 2004 av FuZzY^ Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 hvilken tall? forklar litt nærmere Ja... *sjekke bios* EDIT: Det stod FSB: 204/68/34 Sånn... hvor mye kan jeg stille den på`? kommer vel ann på hvor mye du skal overklokke. noe du skal passe på er pci og agp frekvensen, de kan nemlig foandres hvis du klokker cpu Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Hvor mye kan jeg klokke i det hele tatt med tanke på temp og at det er en AMD64 3000+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå