Gå til innhold

Klokke CPU og skjermkort - ting jeg må passe på?

Torjus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må jo bare prøve, umulig å si hvor mye de tåler, individuelle forskjeller mellom to "identiske" chip'er er ofte stor når det kommer til smertegrensen. Personlig synes jeg overklokkingstestene er latterlige. Hvis de skulle hatt noe for seg burde de testet ti av hver chip.

Ikke ta for store skritt for hver gang du prøver, da kan du ende opp med et system som er vanskelig å få liv i. Kjør maskinen en stund før du øker ytterligere frekvensen. Fordelen er at da kan du bare la maskina stå å avkjøle seg litt hvis den kræsjer, og så får du litt tid til å justere ned frekvens før den kræsjer igjen.

Lenke til kommentar

mellom vær økning, skjekk temp, kjør stresstesting av cpu/gpu ( f.eks. 3dmark ), mål av temp under stresstestingen. Er alt "grønt", så klokk litt mer ;)

*edit* max temp forøvrig på cpu burde ikke være høyere enn 60 grader, da setter du ned levetiden på cpu'en ganske kraftig. GPU varierer forøvrig, noen tåler 120 grader, andre liker seg ikke over 90 grader osv. det får du bare prøvde deg frem på.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
hvilken tall? forklar litt nærmere

Ja...

*sjekke bios*

EDIT:

Det stod FSB: 204/68/34

Sånn... hvor mye kan jeg stille den på`?

kommer vel ann på hvor mye du skal overklokke.

noe du skal passe på er pci og agp frekvensen, de kan nemlig foandres hvis du klokker cpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...