Gå til innhold

AMD palomino -serien

Mads-b

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg har lurt på lenge: Jeg har en Palomino, men klarer ikke å forstå hvorfor disse prosessorene avgi en så utrolig mengde varme.

På min XP 1900+ ligger jeg på 70*C idle!

Jeg har aldri opplevd at den er labil, jeg lurer bare på hvorfor disse CPUene blir så varme!

Vi er tre stykker, som har samme spørsmålet her, så det er ikke bare kjølingen min jeg snakker om her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubehaglig kaldt rom, PSU vifte, og en vifte nr. 2 til kassa. Kassa er stoor. Nesten samme oppsett på alle 3 PCer. Vi kjøpte inn GlobalWin pasta til alle, og ribba er Denne på alle

Fellesinnkjøp :p

EDIT: Merkelig konsistens på pastaen... nesten flytende.

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar

Vi har MSI K7N420 alle sammen. Leste litt på internett om at Temp. proben er feilstilt på noen av kortene. Litt lenge siden de ble kjøpt.

Syns hele opplegget er merkelig.. Ribba er "behagelig" varm. Er det varmeoverføringa det er noe galt med? Hovedkortet står loddrett.

Lenke til kommentar
Så du mener det er kjølingen som er for dårlig?

Orker liksom ikke å legge ut mer penger på denne datamaskinen nå uten at det er HELT nødvendig.. Det eneste som vurderes nå, er en ekstra 256MB RAM brikke :ermm:

så lenge den er stabil så er det ikke noe farlig med høy temperatur

mene den kabinettvifta di, den suger vel inn luft nede framme vel?

du kan prøve å sette den foran harddisken(e) din da disse lager en del varme, om den ikke står der allerede

og en ting til, du har vel montert kjøleren riktig vei? det hakket under kjøleblokka skal så over opphøydningen på cpu socketen, hvis du skjønner

Lenke til kommentar

Jeg har montert kjøleren riktig vei. (Hvis ikke, så hadde jo CPU smeltet for lenge siden)

Den gamle Duron 1,2GhZ lidde denne skjebnen...

Jeg la ved en pen skisse av Datamaskinen min (1 min 14 sek)

EDIT: ja, vi har nyeste BIOS versjon

post-222-1097182654_thumb.jpg

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...