Gå til innhold

Psu: 250 Watt - Skjermkort: 6800 LE

Ripz911

Anbefalte innlegg

Jeg måtte kjøpe en ny PSU da jeg fikk meg Asus Geforce 6800 GE. Det står på baksiden av boksen at skjermkortet trenger minst et 350W system(psu) for å funke, så jeg kjøpte en Q-Tec 400W Dual fan til 300kr hos datakjeden. Funker perfekt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Oi... det var ikke lurt..

Nå kommer alle ekspertene og flamer deg for å ha kjøpt Q-Tec..

Jaja.. det funker jo... det gjør mine PC'er med Q-Tec også...

Sikkert bare flaks...

Lenke til kommentar

For å sitere en arbeidskolega:

"Alt er bra når det er nytt, det er når man begynner å bruke det skikkelig eller at det nærmer seg 1 år man merker kvalitetsforskjeller"

Det jeg vill frem til med det, er at en Qtec PSU fungerer sikkert bra når den er ny, viftene er nye og har null slitasje. Men etter 1 år eller no begynner viftene å bli slitt siden de er av heller dårlig kvalitet og bråket kommer.

Og når du begynner å belaste en slik PSU til sine oppgitte 400 w, så vill du oppdgade den dårlige kvaliteten det er i komponentene.

En qtec PSU på 400 w, leverer 350 visst du er heldig..

Edit: leif kom på besøk

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

hmm kvaliteten på psuen min er jo øøøøøh...? egentlig vet jeg kke helt hvor den kommer fra... tror det er fra et gammelt targa kabinett... når jeg kjører benchmark kommer det veldig varm luft ut fra viftene :(

Men det jeg kan gjøre er å kjøpe først skjermkortet så psuen etter hvis det ser ut til at det ikke funker...

Bruker NVIDIA GF 6800 LE bare en molex? 4 pins? eller sånn spesiell (dere vet sånn lignende s-ata strøm opplegg)?

Lenke til kommentar

Gf6800LE bruker bare 1 stk standard 4 pins molex plug ja...

At det kommer varm luft ut av PSU`en trenger du ikke å bekymre deg så særlig for..

Devil-Teddy: Regner med du har shuttle, og 240 shuttle watt er 240 skikkelige watt, i motsetning til f.eks qtec watt

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Oi... det var ikke lurt..

Nå kommer alle ekspertene og flamer deg for å ha kjøpt Q-Tec..

Hehe, jo jeg er klar over hva folk mener om q-tec og jeg er faktisk en av dem som aldeles ikke liker dem. Men den var i utgangspunktet en midlertidig løsning ettersom den gamle PSU ga så lite effekt at pc`n "døde" når jeg startet den opp med mitt nye skjermkort. Jeg hadde egentli tenkt å kjøpe meg en 480W (husker ikke navnet), men måtte kjøpe denne som midlertidig løsning da det er tynt med penger og jeg hadde det travelt med å få i gang pc`n igjen. Ja, jeg er veldig spent på hvor lenge denne kommer til å vare, men jeg kommer jo nå til å bruke den til den uansett til den blir ubrukbar. Belive me, jeg hadde aldri kjøpt den hadde jeg hatt penger eller andre alternativ der og da. Å vente var ikke et alternativ da jeg trenger PC`n i forbindelse med Skolearbeid og diverse.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha testa skjermkortet på den PSUen du har først, FS group er samme som Fortron/Source, altså generelt gode PSUer. Hvis den ikke greier å dra et Geforce 6800LE, ville jeg ha gått for Forton 350w PSUen du nevnte tidligere. Veldig mye PSU for pengene, jeg kjøpte den for ca et år siden, da kostet den det dobbelte. Den drar bl.a en heftig overklokka CPU, moderat overklokka 9800pro++. Under moderat belastning vil jeg påstå den er ganske stille og.

Edit fykktreil

Endret av Frodin
Lenke til kommentar
en fin indikasjon på om du trenger mer W kan du finne ut vet å bruke denne: power supply calculator Den er langt fra en fasit men i alle tilfeller jeg har testet den opp mot virkelige pcer har den stemt ganske bra. Selvsagt krever dette at du har en brukbar PSU, ikke noe Q-tec tull!

veeel..

den saken der har iallefall jeg funne ut at man ikke kan stole på..

Når jeg hadde min chieftec 360 w sak, så fikk jeg anbefalt 450 w.. såe.. neh...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
en fin indikasjon på om du trenger mer W kan du finne ut vet å bruke denne:  power supply calculator Den er langt fra en fasit men i alle tilfeller jeg har testet den opp mot virkelige pcer har den stemt ganske bra. Selvsagt krever dette at du har en brukbar PSU, ikke noe Q-tec tull!
Your Recommended Minimum Power Supply is 320 Watts!!

Kjører fortsatt fint med 240 W.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...