Janivars Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 For 1 uke sida jeg kjøpte jeg SHHD 280 PRO.. Personlig vil jeg si at det er fin lyd i den, men hadde ik skadet med litt kraftigere bass egentlig.. Til 1200 kr syns jeg at man godt kunne påkosta seg en bass som "rister" litt mer.. Men sånn totalt sett er jeg fornøyd og lyden er veldig detaljert og fin, spiller også høyt nok og tåler å bli spilt høyt. Skulle jo bare mangle.. På andre plass i lydisolasjon, hele 32 db, og er veldig deilige å ha på øra.. Bilde : Lenke til kommentar
JensL Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Gi'n litt tid. Den blir vesentlig bedre med litt innkjøring. Spesielt bassen blir mer merkbar. På Headfi blir det nevnt at den trenger opptil 500 timer innspilling, men det er litt drøyt. Den har stort sett gått seg til på 50-100 timer. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Gi'n litt tid. Den blir vesentlig bedre med litt innkjøring. Spesielt bassen blir mer merkbar. På Headfi blir det nevnt at den trenger opptil 500 timer innspilling, men det er litt drøyt. Den har stort sett gått seg til på 50-100 timer. Den har nok gått over 50 timer nå du.. Men men, spiller jeg bassmusikk så er det bass og merker det rister, men savner litt mer bass egentlig.. Kan dette ha noe med lydkortet mitt å gjøre ? Kosta vel + 500 kr ( hos dell) fra et vanlig integrert lydkort.. Creative Speaker eller no.. Ja på starten var det ik mye til bass.. huff. Men krystallklar diskant da! Endret 7. oktober 2004 av Janivars Lenke til kommentar
JensL Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Joa, det kan jo være lydkortet, Er det ikke noen bass-kontroller du kan bruke for å tilpasse litt? Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Joa, det kan jo være lydkortet, Er det ikke noen bass-kontroller du kan bruke for å tilpasse litt? Har noe bass boost på konsollet til lydkortet. Der er det også noe som heter cutoff frequenzy som styrker bass trykket, men kvalitet på bassen blir veldig dårlig og sprakete.. På selve lyd innstillingene på pcn er Diskant/bass justeringene utilgjengelige.. (gråe) Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Altså grunnen til at jeg er litt småskuffa er fordi jeg hadde en KOSS R70B før til 400 kr og syns at lyden i den ikke var så veldig mye dårligere egentlig? Det kan jo umulig stemme.. Ingen tvil om at lyden i SHHD er bedre, men den er da ikke så mye bedre syns jeg.. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg synes selv det er lett å bli lurt av en hodetelefon der bassen er mer fokusert. Man har mye lettere å like dette enn en som er mer nøytral. Problemet er at bassen overdøver en del andre frekvenser, og man mister mye detaljer. Dette er ikke like lett å høre som den heftige bassen. Hvis du kan, prøv å lek litt med innstillingene i Windows, det går sikkert å legge på litt ekstra bass. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg synes selv det er lett å bli lurt av en hodetelefon der bassen er mer fokusert. Man har mye lettere å like dette enn en som er mer nøytral. Problemet er at bassen overdøver en del andre frekvenser, og man mister mye detaljer. Dette er ikke like lett å høre som den heftige bassen. Hvis du kan, prøv å lek litt med innstillingene i Windows, det går sikkert å legge på litt ekstra bass. det er godt mulig.. Det er vel jeg som ikke er flink nok til å bestemme hva som er bra og ikke er bra.. Fatter hørte på settet da det var helt nytt og mente det var veldig fin lyd.. Det er jo det også, men hadde tenkt meg noe annet egentlig .. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 det er godt mulig.. Det er vel jeg som ikke er flink nok til å bestemme hva som er bra og ikke er bra.. Fatter hørte på settet da det var helt nytt og mente det var veldig fin lyd.. Det er jo det også, men hadde tenkt meg noe annet egentlig .. Joda, dette er tross alt smak og behag, så du kan jo foretrekke noe helt annet. Skjønner jeg godt. Ultrasone har ihvertfall plenty med bass i utvalget sitt. Men gi HD280'en noen dager til, kjør dem godt med litt heftig musikk, så kanskje den går seg litt mer til. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) det er godt mulig.. Det er vel jeg som ikke er flink nok til å bestemme hva som er bra og ikke er bra.. Fatter hørte på settet da det var helt nytt og mente det var veldig fin lyd.. Det er jo det også, men hadde tenkt meg noe annet egentlig .. Joda, dette er tross alt smak og behag, så du kan jo foretrekke noe helt annet. Skjønner jeg godt. Ultrasone har ihvertfall plenty med bass i utvalget sitt. Men gi HD280'en noen dager til, kjør dem godt med litt heftig musikk, så kanskje den går seg litt mer til. Spiller med mye blanda musikk jeg.. på HPX sa de .. vent ! : JensL = Jens Lungstad fra hpx ???? Endret 8. oktober 2004 av Janivars Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Spiller med mye blanda musikk jeg.. på HPX sa de .. vent ! : JensL = Jens Lungstad fra hpx ???? Nope. Men har hørt om han, faktisk. Litt kjipt sammentreff for meg, dog. Skjønner at du blir mistenksom, er ikke SÅ mange Jens'er rundt omkring. Men jeg er en annen Jens. Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Spiller med mye blanda musikk jeg.. på HPX sa de .. vent ! : JensL = Jens Lungstad fra hpx ???? Nope. Men har hørt om han, faktisk. Litt kjipt sammentreff for meg, dog. Skjønner at du blir mistenksom, er ikke SÅ mange Jens'er rundt omkring. Men jeg er en annen Jens. hehe, tenkte bare på det skjønner du.. har snakka litt med han jens Lungstad fra angående headsettet skjønner du... Lenke til kommentar
JensL Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 hehe, tenkte bare på det skjønner du.. har snakka litt med han jens Lungstad fra angående headsettet skjønner du... Ah ok, sånn sett. Litt dumt, det er jo ganske vanskelig å bevise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå