Conda Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Får ikke koblet meg opp mot noen server for å laste ned pakker som jeg treng. Hvordan skal oppsettet med ipadresse, dns servers osv. til netverkskortet instilles? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hmm.. jeg er personlig bak en nat'ende ruter... Bare tok "DHCP"... Funker finfint det. Bare IKKE velg UTF-8 under install - man liker det ikke... Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Net install skal være plug&play, kan hende CD'en du har lastet ned er buggy. Jeg hadde tilsvarende problem, men fant problemet da ny versjon av CD'en for Sarge ble lagt ut: I følge changelogen hadde den første versjonen jeg prøvde en bug som ikke håndterte hovedkort med to nic'er. Lenke til kommentar
Conda Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har 2 nic'er, kan hende det er det som er problemet da. Har prøvd både woody- og sarge net install, får prøve med DHCP og. Har dere evnt. andre distro'er å anbefale til web og ftp server? Er FC2 noe å satse på? Skal køres på en PII 450MHz, 64MB ram, 6GB- og 40GB HDD... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 FC2 er fin den. Relativt sikker også. Problemet med fedora på servere er den korte levetiden - dvs. det går kun ca. 1 år før de dropper support (oppdateringer). Men det finnes noe som heter fedora legacy, som ta overtar support og gir ut oppdateringer. Nei du burde ikke får noe problem med systemkrav - i alle fall så lenge du ikke starter X som standard. (du trenger ikke X). Eneste problemet er at den burde hatt 128 MB RAM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå