P0wer Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har kjøpt ny PC med Asus K8N-E DELUXE hovedkort og med TS-H542A DVD-brenner. Problemet er at jeg ikke får starta XP. Kommer til den siste skjermen før logg-inn-skjermen, og da er det bråstopp! En blå skjerm hvor det står MACHINE_CHECK_EXCEPTION kommer opp og maskina restarter. Jeg har lagt merke til at lysdioden som skal lyse når datamaskinen er på eller er i stand-by modus, ikke alltid lyser. Noen ganger blinker den, og andre ganger er den slukket hele tiden. I går prøvde jeg å ta ut DVD-brenneren og da startet XP normalt. Så prøvde jeg med en annen CD-ROM, som jeg vet virker, også da starta XP normalt. Så satte jeg i DVD-brenneren i gamlemaskina, og den startet normalt (Win 98). Er det hovedkortet ellet DVD-brenneren som er ødelagt? Har fått høre at det kan være et kompatiblitets-promlem, hva betyr det? Må jeg laste ned noe? Lenke til kommentar
Templar Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Oppgrader BIOSen om du ikke har. 1005 den nyeste. Lykke til, Simon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå