arntko Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har netopp byttet min 80GB Seagte hardisk, til en 200GB. Etter å ha innstallert Windows, viser det i egenskaper at det er brukt 60GB plass allerede på hardisken. Det er det samme sifferet som viste på den gamle HDen, før jeg byttet den ut. Har noen et tips hvordan jeg kan oppdatere egenskapene slik at den viser riktige tall ? Regner ikke med at Windows XP Home Edition tar 60GB plass. Mvh arntko Lenke til kommentar
the animal Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) les denne guiden Guide Endret 7. oktober 2004 av the animal Lenke til kommentar
arntko Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har netopp byttet min 80GB Seagte hardisk, til en 200GB. Etter å ha innstallert Windows, viser det i egenskaper at det er brukt 60GB plass allerede på hardisken. Det er det samme sifferet som viste på den gamle HDen, før jeg byttet den ut. Har noen et tips hvordan jeg kan oppdatere egenskapene slik at den viser riktige tall ? Regner ikke med at Windows XP Home Edition tar 60GB plass. Mvh arntko Takker for tipset ! BIOS sier 200GB og Windows 186GB, det er for så vidt greit. Men, problemet her er at Windows/ C: egenskaper, gir beskjed at 60GB er allerede er brukt av disken, kan jeg rette dette opp med å følge guiden som "the animal" anbefalte. Lenke til kommentar
Shitkaka Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 eg trur da er eit program du må innstaler, visst ikkje får du ikkje så mye som du skal ha Lenke til kommentar
the animal Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 vel jeg tror det er 2 muligheter her 1: har du norton inne så kan den ete ganske mye plass grunnet papirkurven som ikke tømmer seg når du tømmer den, kjent problem 2: jeg selv hadde det med en 200 gb som brukte 60 gb på ingenting men da hadde ikke min Bios støtte for disker over 136 Gb da og jeg fikk en kammerat som hadde det til og formateree disken min. til min store glede så fikk jeg 200 gb men windows brukte 60 av dem på ingenting de som er lett å finne ut om den teorien stemmer så velger du allle mappene i hardisken og bare velger egenskaper, for så og se hvor mye plass de tar (det vil si ikke egenskaper på disken men mappene om de sier noe annet enn hva disken sier så enten: bytt BIOS legg inn SP1 (om du ikke har det ) formater disken (gud vet kan hjelpe) utover det så er jeg helt tom for ideer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå