danielsn Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har netopp bygd en maskin med a xp 3000+. Så nå har jeg lyst til å klokke litt. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Så det jeg lurer på er: Hvordan overklokker jeg? MVH. Daniel Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 http://overklokking.no/guides/index.html Søk gjerne litt i forumet før du spør. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Har allerede lest det, men fikk ikke noe serlig svar på hvordan jeg kolokker, men jeg fikk svar på at kjøling er viktig. Men må jeg bruke biosen og hva skal jeg se etter der? Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har du leste nybegynnerguiden hos overklokking.no? Der står det mye bra! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har allerede lest det, men fikk ikke noe serlig svar på hvordan jeg kolokker, men jeg fikk svar på at kjøling er viktig. Men må jeg bruke biosen og hva skal jeg se etter der? Du må se etter CPU-soft menu. Her vil du finne CPU-multiplayer (MP) og Front Side Bus (FSB). Du vil også finne Voltinnstillinger. For å overklokke prosessoren må du enten øke MP eller FSB. Ofte kan det være lurt å øke FSB og senke MP fordi en FSB økning gir mer ytelse. Du må være obs på varme, ikke sette vcore for høyt og øke jevnt og trutt første gangen - dette leste du sikkert om i guiden. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå