Gerber Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hei, har tenkt til å bruke helgen til å polere bilen og lurte derfor på om det var noen som hadde noen gode råd. På gamlebilen brukte jeg autoglym og har egentlig tenkt til å bruke det igjen, men jeg var ikke så veldig nøye med å fjerne polish som kom på diverse plastdeler. Derfor ble det endel grå plastlister som fikk endel hvite partier. Kan dette fjernes i ettertid? eller må man bare ikke være så klønete når man tar på polish? Så lurte jeg også på om det har noe å si hvor mange ganger man polerer den? holder det lengre om man feks polerer to ganger? Mulig det bare er noe jeg har trodd helt siden jeg så "Back to the future" som barn Ellers noen andre ting jeg burde tenke på? Prøver å være litt mere nøye med denne bilen enn gamlebilen... Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Polish som du får på svarte/grå detaljer kan du enkelt fjerne med f.eks. AutoGlym Bumper Care. Fjerner polish lett og i tillegg beskytter den litt og det ser blankt ut en stund hvertfall. Polere flere ganger? Trenger ikke polere oppå nypolert bil, tviler på at det holder noe lenger siden du antageligvis tar vekk første lag når du tar på polish andre gangen. 2 ganger i året bør bilen poleres. Håndvask med svamp istedenfor maskinvask på bensinstasjonen er MYE mer skånsomt for lakken din. Vasker min bil kun for hånd. Nylakkert høsten 02, lakken er dønn strøken uten riper enda pga kun håndvask. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Legg på tynt lag! Mange gjør den feilen, og legger på i tjukke lag, jo mer jo bedre... Jobbet for mange år siden med klargjøring BMW norge, (der var det kun hånd- polering som gjaldt) Og etter mye prøving var det autoglym flytende vokser vi brukte den gang i alle fall. mange snakker om at det er så vanskelig å få av voksen, er det det, har du brukt for mye, bruk heller litt ekstra tid på påføring, så blir det faktisk lettere å få av, enn på, og du slipper "fettrester" som rulles til små tråder i polerfille^. Og jo ofter du polerer, jo lettere er det + at bilen nesten kan spyles ren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå