Gå til innhold

Linux eller Windows som server-os?


Doffar

Anbefalte innlegg

har du noen benchmarks på det?

 

jeg er ellers tilbøyelig til å være uenig. ser ikke noe problem med en infallsvinkel fra guisiden.

 

idet man vil gjøre noe annet enn helt standard ting på serversiden, så kommer man som regel til kort likevel med guiene og må inni configfilene

 

det er ellers mye enklere å lære seg fra et fungerende system enn fra et blankt ikke-fungerende system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg følte at fedora var kjappere enn slackware. (som desktop)

 

Men det kan ha noe med kde.

KDE kan man også velge å bruke i Slackware. Men man har her valget mellom det, Gnome eller en annen windowmanager. Man er ikke bundet opp av en variant. Og dessuten er KDE helt ren i Slackware (rett fra KDE-teamet uten modifikasjoner).

Lenke til kommentar
og hvordan kan du mene at windows plutselig er bedre pga dette?

Sitter du og svarer uten å lese noe av det jeg skriver? :ermm:

 

Jeg har, flere ganger, poengtert hvilket OS jeg mener er best til serverdrift. Og det er IKKE Windows, men heller ikke Linux :roll:

 

Kan da ikke være så vanskelig å forstå at det faktisk finnes flere alternativer :blink:

Lenke til kommentar
det er ellers mye enklere å lære seg fra et fungerende system enn fra et blankt ikke-fungerende system.

Man lærer enda mer når man begynner med et blankt system. Slackware har mye og god dokumentasjon som skritt for skritt tar nybegynnere gjennom alt de trenger å vite, både for å bruke det som desktop OS og server OS.

 

Men Linux er uansett ikke det som egner best som server OS.

Lenke til kommentar
Går det an å bruke asp.NET på FreeBSD???

http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2002/...scondotnet.html

 

In terms of news, Covalent's open source Apache 2.0 server will support ASP.NET, as well as potentially other .NET technologies. On the surface, this move may seem surprising, but isn't, really. With Rotor, look for Microsoft to incorporate .NET programming language interoperability to both FreeBSD and Windows .NET Server in the next major release of Visual Studio .NET. Look for Visual Studio .NET to be available to the Mac OS X developer community sometime in 2003. Additionally, I still think it's possible that Windows .NET Server will be redesigned so that it's built on a FreeBSD kernel sometime in 2004. Why? Because Microsoft sees the success of Apple's Mac OS X, and would like to emulate it in order to achieve some success in expanding its developer pool to even the open source community.

 

Er det et godt nok svar på spørsmålet ditt? :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...