blackcom Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Begge har 1mb cache, doble minnekanaler, omtrent samme pris pr. ghz, men forkjellig sokkel... Hva er egentlig forskjellen? Hva egner seg best for tallknusing? Vet at Opteron er ment for servere, men hvordan skiller den seg ut fra FX? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Begge har 1mb cache, doble minnekanaler, omtrent samme pris pr. ghz, men forkjellig sokkel...Hva er egentlig forskjellen? Hva egner seg best for tallknusing? Vet at Opteron er ment for servere, men hvordan skiller den seg ut fra FX? Det er kun evt. prisen, sokkelen og navnet som skiller. Nyere FX trenger heller ikke REG. minne, som alle Opteron gjør. Gamle FX bruker REG. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Med Opteron 2xx og 8xx kan man kjøre flere CPU'er sammen på samme HK, dette kan man ikke gjøre med Athlon 64-FX og Opteron 1xx. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) jeg ville gått for 1x opteron 2xx på et dualhovedkort, for så senere å oppgradert til dual prosessor. vet jo at dual egner seg bedre til krevende programmer og operasjoner, mens fx er liksom gaming-kongen. men jeg har troen på at nyere spill vil komme med mulighet for utnytting av dualprosessorer, eks bf o.l. så jeg vil tro at dual er mere framidsrettet. Endret 8. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå