Gå til innhold

hvor høyt er 26 dB

Anbefalte innlegg

har sett litt på denne

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...412FGL&toc=5840

og andre PAPST vifter.

Lurer bare på hvor høyt 26 dB er, hva kan "støyen" sammenlignes med. :hmm: Kankje litt dumt spørsmål men men..

siden de PAPST viftene på 120mm har 3 pins kontakt er det da ikke bedre å kjøpe den

som leverer mest luft (sannsynligvis den som støyer mest) og bare gi den mindre volt? :hmm: Så har man litt å gå på..

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. 26db er etter mine ører helt akseptabelt, men jeg ønsker helst litt mer stilhet. Ikke det minste problem om du bruker lukkede hodetelefoner. Dette er etter min persomlige følelse, så det er vel heller tvilsomt.

Har du noen 7200rpm disker så er nok de mer plagsomme!

Spørsmålet er meget vansklig å besvare!

Lenke til kommentar
Klikker man på vifte-kategorien på Microplex.no, finnes det lydopptak av de enkelte viftene de har.

Hør heller på dem istedenfor å spørre folk hva de mener 26dB høres ut som. Folk oppfatter ting ganske forskjellig.

Hvor høyt volum skal jeg sette på? ca 1000?

Edit: Jeg tror opptakene er for å sammenligne vifter med andre vifter.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Hehe..

Isteden for den du tenkte på (Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A)) så ville jeg heller kjøpt en Titan vifte, 127m³/time, 29 dB(A) Fordi den flytter 33m³(måtte fram med kalulatoren der ja) mer luft en den andre :p

Jeg har en slik titan vifte i strømforsyningen min. Den bråker litt for mye etter min mening, men da jeg regulerte ned turtallet noen få hundre omdreininger, ble det en god del bedre!

Lenke til kommentar
Klikker man på vifte-kategorien på Microplex.no, finnes det lydopptak av de enkelte viftene de har.

Hør heller på dem istedenfor å spørre folk hva de mener 26dB høres ut som. Folk oppfatter ting ganske forskjellig.

Du får vel en viss oppfattning av hvor høy lyden er når du hører opptakene..

Lenke til kommentar

Du får vel en viss oppfattning av hvor høy lyden er når du hører opptakene..

Min volum-bryter står på null nå. Er alle viftene helt lydløse? Det fikk jeg nemlig en oppfatning av.

Som jeg sa: "Jeg tror opptakene er for å sammenligne vifter med andre vifter."

Lenke til kommentar
Hehe..

Isteden for den du tenkte på (Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A)) så ville jeg heller kjøpt en Titan vifte, 127m³/time, 29 dB(A) Fordi den flytter 33m³(måtte fram med kalulatoren der ja) mer luft en den andre :p

Nåja.

For det første er 29 dB MERKBART høyere lyd enn 26 dB; for det andre er det noe tull med målingene av dB på Titan vs. Papst. Jeg har selv "25 dB" Titanvifter som bråker betydelig mer enn "28dB" Papstvifter.

26 dB er forresten godt over mitt nivå for hva jeg takler i lengden. Spiller jeg spill samtidig er det greit, ellers ikke.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

jeg liker ikke min på 19db...

har zalman så-godt-som-lydløs cpu-kjøler, og fanless vga-cooler, så jeg legger nesten bare merke til vifta. ..

jeg sliter, når jeg blir irritert over en 19db.

bare blir så opphengt i det. har tenkt å seriekoble to stk. slik at de kjører på halv hastighet. da blir det heeeeelt stille inni kassa ^^

skal kjøpe meg vifteløs chipset cooler også.

som sagt blir støy oppfattet forskjellig fra person til person. du får nesten bare teste de ut selv og si hva du syns.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...