robB Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg stod litt på snowblades før, men nå står jeg på snowboard fordi jeg synest det er mye mer gøy Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Jeg liker slalåm og twin-tip. Trener slalåm aktivt, men har snowblades til lek. Skal forsøke forlengs med dem i vinter. Man har ikke så veldig kontroll på dem, men man er jo mest oppe i lufta når man har'em på, da. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kjøp carvingski... mye større bruksområde enn snowblades og mye stivere / bedre kvalitet for pengene enn twintip. Twintip er generelt sett ikke særlig gode å kjøre på, det kan til og med jeg konstatere. Btw. står vel på ski hver helg om vintern og har jobba på skisenter, så litt peiling har jeg. Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Movement Twintipski... Sveitsere som kan det Sorry og være den som sier dett, men snowbladekids er omtrent like godt likt i bakken som 10åringer på rollerblades i skateparken Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Enig med deg stektfisk... Hvis du vil leke: Kjøp deg twintipski med grei flex som samtidig er så stive at du har lyst til å kjøre det dem går. Hvis du vil kjøre: Kjøp skicrosski eller carvingski. Disse er som regel av en helt annen kvalitet kjøremessig. Både på grunn av bedre stivhet (twintip ski bør være bittelitt bøyelige) og bedre innsving (stor innsving på twintip ski vil føre til at du sliter hvis du lander baklengs, ski med stor innsving har veldig lyst til å svinge... det er lett å kontrollere de når du kjører framlengs, men det skal fryktelig lite til å komme på kant eller få skeiv vektfordeling når du kjører baklengs). Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 20. november 2004 Del Skrevet 20. november 2004 Begynner å føle seg litt dum på snowblades når alle drittungene har det ja, men det er fortsatt ganske artig å kjøre med da Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Enig med deg stektfisk... Hvis du vil leke: Kjøp deg twintipski med grei flex som samtidig er så stive at du har lyst til å kjøre det dem går. Hvis du vil kjøre: Kjøp skicrosski eller carvingski. Disse er som regel av en helt annen kvalitet kjøremessig. Både på grunn av bedre stivhet (twintip ski bør være bittelitt bøyelige) og bedre innsving (stor innsving på twintip ski vil føre til at du sliter hvis du lander baklengs, ski med stor innsving har veldig lyst til å svinge... det er lett å kontrollere de når du kjører framlengs, men det skal fryktelig lite til å komme på kant eller få skeiv vektfordeling når du kjører baklengs). Har b[de carve, utfor og n[ snart ogs[ nye twintip (movement skis jahoooo) Skal klare 360 til vinteren og kanskje backflip... Mulig jeg d;r Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har b[de carve, utfor og n[ snart ogs[ nye twintip (movement skis jahoooo)Skal klare 360 til vinteren og kanskje backflip... Mulig jeg d;r offtopic: hvis du vil få ordenlige "å"er og sånt så holder du inne alt+shift. da skal det bli bedre.. ontopic: twintip skal vist være morro å kjøre på.. men det skal vist snowblades å være. og snowboard er det .. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Seriøst... snowblades er et verktøy for de som aldri har stått på ski før, da er det sikkert morsomt. Dessuten må bakken være preparert og ganske lite bratt. Snowblades er for ungene. Lenke til kommentar
stektfisk Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Seriøst... snowblades er et verktøy for de som aldri har stått på ski før, da er det sikkert morsomt. Dessuten må bakken være preparert og ganske lite bratt. Snowblades er for ungene. Jopp Lenke til kommentar
Even. Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 har selv snowblades og det er faktisk vannvittig gøy, men har litt lyst på twintip ski. Noen som kan anbefale noen gode ski? ikke så altfor dyre -4000 , men alikevel gode. Har lest at rossignol scratch r gode, men disse finner jeg ingen steder...noen som vet om et sted de selges???? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Skikjøpingens 1. lov... Ikke gå til en vanlig sportsbutikk, der har de som selger ikke særlig mye mer opplæring om skia enn det de trenger. De vil bare selge, og anbefaler som regel helt feil ski. Gå til en butikk som gjerne har spesialisert seg litt på ski, skia er ikke dyrere der og du får se et større utvalg ski... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 du vet ikke tilfeldigvis om noen slike butikker?? gjern ei stavanger området Lenke til kommentar
Cera Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 du vet ikke tilfeldigvis om noen slike butikker?? gjern ei stavanger området Platou som ligger rett ved Madlatorget. Lenke til kommentar
Cera Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Twintipski til under 4000: Völkl Expression Rossignol Scratch k2 Fujative Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 Er det slik med ski som med alt annet at det har en tendens til å bli billigere etter jul eller?? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 24. november 2004 Del Skrevet 24. november 2004 FANT IKKE SCRATCH FOR UNDER 4000,- MEN FIKK GRUSOMT LYST PÅ DE K2 SKIENE Lenke til kommentar
Cera Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 Du skal se etter Scratch, og bare scratch, ikke bc eller fs. Denne modellen er så og si helt hvit og er en forenklet utgave av fs. Pisen skal være rett under 4000,-. k2 fujative er et meget bra kjøp i forhold til prisen. Jeg tviler på at de opplistede skiene vil bli billigere etter jul... Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 (endret) Olly sport på hillevåg har også stort utvalg i ski.. Edit: du spurt om at ski blir billigere etter jul... kanskje de blir det, men hvis du er tidlig ute nå kan du mange steder få fjorårsmodeller til sterkt nedsatt pris... laup og kjaup Endret 25. november 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
Even. Skrevet 25. november 2004 Del Skrevet 25. november 2004 er k2 skiene gode å trickse og raile med? og har de samtidig gode egenskaper i bakken og i løssnø? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå