Gå til innhold

Samsung med høyere kontrast

Anbefalte innlegg

he he.

Aktiv gammajustering i spill. Hva mer kan man ønske?

Dessuten snakker vi her om s-ips paneler, ikke billig TN (dritt) paneler.

Noen kjører Lada med mora si og er fornølyd med det, andre trives i en rask ferrari med en playmodell ved siden av seg. Man må bare vite hvilken klasse man vil leke i :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 193p som jeg betalte 6k for. Meget fornøyd, og spiller masse. Merker litt etterslep i raske FPS spell men har vent meg fint til dette ;)

Designet er heller ikke å forakte. Alminium e fint det :thumbup:

har spilt Painkiller som har masse røde farger i seg på 1024*768 uten at dette har ødelagt opplevelsen fra min gamle CRT...

Endret av Drizt
Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg litt mer prispress på LCD-fronten, spesielt på 20-tommere.

AtW

På siste DisplayForum i Nederland var Ian Miller, sjefen fo teknisk utvikling hos Samsung, ganske klar i sine analyser av markedet.

Det er fortsatt begrenset etterspørsel etter høyoppløselige LCD-monitorere, og han tror dette kommer til å forbli et nisjemarked. Det tolker jeg dithen at prisene ikke komme til å rase på samme måte som med 17 og 19-tommer. I alle fall ikke med det første. Det er jo lov å håpe at jeg tar feil, men jeg tviler.

Nuffern: Jeg vet at samsung.de hadde specs på 910T med 1000:1 da vi testet den norske versjonen med 800:1 her tidligere i sommer. Skal ta med dette i mailene min til samsung :)

Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg litt mer prispress på LCD-fronten, spesielt på 20-tommere.

AtW

På siste DisplayForum i Nederland var Ian Miller, sjefen fo teknisk utvikling hos Samsung, ganske klar i sine analyser av markedet.

Det er fortsatt begrenset etterspørsel etter høyoppløselige LCD-monitorere, og han tror dette kommer til å forbli et nisjemarked. Det tolker jeg dithen at prisene ikke komme til å rase på samme måte som med 17 og 19-tommer. I alle fall ikke med det første. Det er jo lov å håpe at jeg tar feil, men jeg tviler.

Nuffern: Jeg vet at samsung.de hadde specs på 910T med 1000:1 da vi testet den norske versjonen med 800:1 her tidligere i sommer. Skal ta med dette i mailene min til samsung :)

1600*1200 er jo ikke spesielt høyoppløslig om man har en 20-tommer da. Man kan jo satse på at han dermed mente at 20-tommere var på vei inn, bare ikke med høyere oppløsning enn 1600 :) (hehe, vet jeg griper desperat etter strå her).

Vel for håpe at han tar feil, noe av grunnen til at det ikke er pop er jo prisen. Og skjermer blir større og større som trend (untatt ved hoppet fra crt til lcd), så før eller senere kommer vel 20 til å ta over.

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått inntrykket at spesifikasjonene på skjermene til Samsung ofte varierer mye av hengig av hvilken side du er inne på. Noen sier at 910T har 1000:1 i kontrast, mens andre sier at den har 800:1. Burde dette ikke være likt uansett om den selges i Sverige eller Bulgaria?

Videre har jeg sett at de forandrer på panelene på skjermene sine, mens modellnavnet er beholdt. Kan lett gå på en smell om du ikke kjøper siste batch fra fabrikken, eller du kjøper noe brukt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Dette er det flere som gjør. Philips forrandrer de to siste bokstavene i produktnavnet, og disse brukes normalit ikke i dagligtale/reklamer. NEC har endret 1760NX uten å gjøre noe med navnet, Samsung har oppgradert opptil flere modeller, hyundai slenger på en + som regel, men ikke alltid, etc

Stort sett så er det ikke noe problem, da det bare blir bedre, og at de gjør det på de mest populære produktene, slik at de gamle gjerne blir solgt ut fort. Allikvel er det greit å se på specs.

Lenke til kommentar
Dette er det flere som gjør. Philips forrandrer de to siste bokstavene i produktnavnet, og disse brukes normalit ikke i dagligtale/reklamer. NEC har endret 1760NX uten å gjøre noe med navnet, Samsung har oppgradert opptil flere modeller, hyundai slenger på en + som regel, men ikke alltid, etc

Stort sett så er det ikke noe problem, da det bare blir bedre, og at de gjør det på de mest populære produktene, slik at de gamle gjerne blir solgt ut fort. Allikvel er det greit å se på specs.

Liker personlig ikke når firmaer skifter specs uten å skifte produktnavn, gjør det vanskeligere å finne releante reviews, og "bedre" er ikke alltid bedre for meg.

AtW

Lenke til kommentar

Stort sett så er det ikke noe problem, da det bare blir bedre, og at de gjør det på de mest populære produktene, slik at de gamle gjerne blir solgt ut fort.  Allikvel er det greit å se på specs.

Liker personlig ikke når firmaer skifter specs uten å skifte produktnavn, gjør det vanskeligere å finne releante reviews, og "bedre" er ikke alltid bedre for meg.

AtW

Enig! det er jo litt irriterende. Bare spesielt interesserte som legger merke til sånt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spørsmålet blir hvordan jeg som kunde kan vite om T910 de selger på Datakjeden/ComputerCity/Elkjøp har 800:1 eller 1000:1 i kontrast. Det blir vanskelig når folka i butikken ikke engang vet det. Kan være enig i at det er vanskelig for en normal person uten avansert måleutstyr å måle forskjellen på disse, men er det noe vi datafolk elsker så er det spesifikasjoner. Tror ikke de folka som skriver produktinformasjonen i de forskjellige butikkene har utrolig god kontakt med ingenørene hos Samsung, men heller bruker Samsungs hjemmesider eller en felles database for produktinformasjon tilbudt til butikkene av et selvstendig selskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...