Gå til innhold

Agp/pci lock på Asus HK

zepyrh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan går det da når jeg overklokker FSb'en, vil jeg ødelegge pc'en når jeg øker fsb til f.eks 185?

Kan du legge ut en link på et Meget bra Socket a hovedkort som er egnet til overklokking og som har S-ata kontroller.

Endret av zepyrh
Lenke til kommentar

Det er en mulighet for å skade andre komponenter som benytter seg av AGP/PCI hvis du klokker FSB for høyt, uten AGP/PCI lås dessverre.

Gode overklokkere på Socket A er:

DFI LANPARTY NFII ULTRA Sokkel A (Rev.B)

Abit AN7 Socket A, SATA, µGuru nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

NF7 har kommet i så mange varianter i det siste så det er viktig at du får NF7-S V2.0, har liten eller ingen kjenskap til de nyeste NF7 (og med tanke på at de er veldig rimelige kan det vel tenkes de skal selge på NF7's gode navn :p)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

ok takker, da får jeg bestille et nytt Hk jeg da :p, men hvordan vil jeg merke skade på de komponentene jeg har hatt i pc'en, har hatt et lydkort og geeforce 6800Nu kort. men pc'en ble bare rar når fsb'en kom på over 190. kom da ikke lenger enn litt etter bios starten.

Lenke til kommentar
ok takker, da får jeg bestille et nytt Hk jeg da :p, men hvordan vil jeg merke skade på de komponentene jeg har hatt i pc'en, har hatt et lydkort og geeforce 6800Nu kort. men pc'en ble bare rar når fsb'en kom på over 190. kom da ikke lenger enn litt etter bios starten.

"Rariteter" som korrupte sektorer og hardware som oppfører seg mistenkelig er et tegn på at AGP og PCI bussen + tilhørende komponenter ikke har det bra. Det er ikke dermed sagt at de tar skade av det, men sjansen er tilstedet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...