Gå til innhold

PC restarter uten forvarsel

Anbefalte innlegg

Hepp! Har en pc her som jeg ikke forstår meg på, den restarter uten noe som helst form for forvarsel, er ingenting spessielt jeg gjør for at den skal restarte seg heller, pc'en står oppe i toppen 10 minutter, for å så restarte seg.. Kjører win2k pro, har ikke testet noe annet os på den nå (den kjørte linux i en god periode, og fungerte fint, men har sått avslått i flere måneder).

Pc'en er en pIII 650, ikke noen spessielle specs..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går inn på "System Properties" og velger "Advanced", deretter "Startup and recovery" og fjerner haken ved "Automatically reboot", vil du sannsynligvis få fram en blåskjerm neste gang problemet oppstår istedet for at den starter om igjen. Skriv ned hva som står på blåskjermen, da vil det være lettere å finne fram til hva som er problemet.

[ Denne Melding var redigert av: rXtotal på 2002-05-15 16:42 ]

Lenke til kommentar

Haha :wink: takker den som la inn første innlegget..

og til innlegg nr to.. det kalles feilsøking, finne feilen, og eventuellt rette opp feilen..

er ikke så lett å finne feilen når man aldri får se den, sammtidig som hallo, man kan ikke sitte med en pc som restarer seg selv hvert 5 min.. i

Lenke til kommentar

tror jeg har sett noen som hadde tilsvarende feil.. mente multig problem var noe galt med minne og at man burde kjøre en men test som tar ganske lang tid... husker ikke hva det heter da.

Har også en kompis som har samme prob. men det hjalp endel da han installerte win2k...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 17:02, jean skrev:

Hora restarta selv om jeg ba den gi **** i å restarte seg selv den.. (GO WINDOWS) as usual.. jaja :wink: noen fler tips?

Ikke sikkert at d er windows som er problemet,har du under søkt om alle viftene er i orden,psu kan vere defekt test med en annen om du har,er d mye støv inni cpu,for meg virker d som d er at pc din blir for varm.Har hatt et lingnede selv,da var hovedkortet defekt.

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem, men finner f#"$ ikke ut ka som feiler maskinen. Men en ting du må sjekke. Når den restarter, slår harddisken seg av? Min gjør det, noe den ikke gjør hvis jeg restarter maskinen vanlig. Jeg kan høre at den slår seg av, den er en gammel, bråkete IMB disk. Prøv å høre etter om samme skjer med deg. Tror noe av problemet ligger her.

Lenke til kommentar

Når slikt skjer, er det som regel pga. hardware-feil.

Test minne med MemTest86.

Fjern ekstra harddisker, lydkort, andre kort o.l. og test uten. Sett inn en og en komponent.

PSU kan også være dårlig/defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...