Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Billig ISDN? går det an?

Anbefalte innlegg

Finnes det en billig ISDN løsning for oss stakkare som ikke kan få bredbånd?

Har telenor fastpris nå, men har funnet ut at det ikke holder mål. (fikk regning -> sint mamma)

Derfor har jeg funnet ut at Telenor suger, og det sikkert finnes mange andre og billige leverandører av ISDN internett.

Hva blir billigste alternativet hvis internett er på ca 2 timer om dagen?

----------------------

går det an å kutte telenor fullstendig ut? dvs, er det andre som leverer ISDN linjer?

Har lyst å kvitte oss med telenor for godt. både telefon, isdn og internett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-15 16:40, GeeZuZz skrev:

sjekket det nå, og fant ut at det er dyrere enn Telenor .

Sjekk en gang til ( hos Tele2 ) - Har skriftlig garanti her, at på fasttelefoni vil de alltid ligge under Telenor + gratis på lørdag/ innenlands ut 2002.

Dessuten, det koster ingenting å 'angre', og jeg beholder selvsagt Tiscali som ISP.

Har du sett Tiscalis' fastpriser ?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 17:47, TRAM skrev:

Quote:

Den 2002-05-15 16:40, GeeZuZz skrev:

sjekket det nå, og fant ut at det er dyrere enn Telenor .

Sjekk en gang til ( hos Tele2 ) - Har skriftlig garanti her, at på fasttelefoni vil de alltid ligge under Telenor + gratis på lørdag/ innenlands ut 2002.

Dessuten, det koster ingenting å 'angre', og jeg beholder selvsagt Tiscali som ISP.

NetCom er billigste ISP.

Hvis jeg husker riktig:

Tiscali

0800-2400 13 øre pr minutt

2400-0800 6,5 øre pr minutt

NetCom

0600-2400 10 øre pr minutt

2400-0600 5 øre pr minutt

:eek:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 19:57, Strong skrev:

Heisann... jeg bruker Online 150 fra Telenor.. Er faktisk et bra tilbud det der, at du surfer 150 timer i mnd for 495,-

Blir ikke ille det, men overstiger du denne limiten må du betale 9,5 øre pr minutt..

Se her :

Vidar

Det var noe sånt jeg mente...

Men det ble litt mye... mye tid på internett altså...

ca 5 timer dagen...

Finnes det andre sånne månedspriser? Det suger at det ikke skal gå an å betale en fast pris i måneden, og surfe hvor mye vi vil - slik som i andre land.

Lenke til kommentar

Quote:

Heisann... jeg bruker Online 150 fra Telenor.. Er faktisk et bra tilbud det der, at du surfer 150 timer i mnd for 495,-

Blir ikke ille det, men overstiger du denne limiten må du betale 9,5 øre pr minutt..

Se her :

Vidar

hehe vidar... jeg syntes synd på deg... for nesten samme pengen får du telehor adsl 380/128. lol! stakkars dere storbønder. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 16:22, GeeZuZz skrev:

Har telenor fastpris nå, men har funnet ut at det ikke holder mål. (fikk regning -> sint mamma)

Derfor har jeg funnet ut at Telenor suger, og det sikkert finnes mange andre og billige leverandører av ISDN internett.

----------------------

går det an å kutte telenor fullstendig ut? dvs, er det andre som leverer ISDN linjer?

Tiscali mega surfer

Surf 2 timer dagen for 250kr inkl abo.

Er ikke det billig for ISDN så vet ikke jeg.

Bruker det selv og er veldig fornøyd , men surfer du 1 timer en dag og 3 timer en annen dag mådu betale extra for det.

Du har 2 timer hver dag , du betaler selv om du ikke bruker det.

Lenke til kommentar

Quote:

NetCom er billigste ISP.

Hvis jeg husker riktig:

Tiscali

0800-2400 13 øre pr minutt

2400-0800 6,5 øre pr minutt

NetCom

0600-2400 10 øre pr minutt

2400-0600 5 øre pr minutt

:eek:

-----

...altså fastpriser, ikke tellerskritt, og de finnes her

...hvis man velger 'Tiscali Surfer' som er 30 min./ døgn for 80,-/ mnd. overføres tiden du ikke bruker innen samme uke - slik at man kan ha mere tid og rutte med i slutten av uka, uten ekstra kostnad.

[ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-05-15 23:13 ]

Lenke til kommentar

Online 150 til Telenor er "kjip" du må ha internettabonnement i tillegg, fra kr. 98,- for basis og opp.., då blir det 600,- /mnd., flott å slippe oppkoblingsgebyr a 59øre, men det er uviktig når en kan være inne ca. 5 timer dagen, blir ca. 3,95 pr. time.

Var en gang kjapp til å si opp mitt Plus abb. hos telenor til 129,-/mnd + tellerskritt. Skiftet til NetCom siden eg har mobil der (samme regning), får ha minst 2 mailadresser (tror eg), og null abbonement, kun minuttpris + oppkobling. Har nesten kutta tråden til Telenor komplett, har linjeabo. der, tellerskritt hos SongNetworks.

Tilbuda med fastpris fra Tiscali såg OK ut, er student med fritt bredbånd på hybelen nå..

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg bruker abonnement fra Tiscali World Online. For 245 kr måneden kan jeg være 2 timer på Internett hver dag. Det blir vel rundt 4 kr timen hvis jeg bruker opp all tiden...

Naboen har 6-timers Internett fra samme leverandør...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 00:03, havegg skrev:

Jeg bruker abonnement fra
. For 245 kr måneden kan jeg være 2 timer på Internett hver dag. Det blir vel rundt 4 kr timen hvis jeg bruker opp all tiden...

Naboen har 6-timers Internett fra samme leverandør...

---

Bruker også 'Maxi Surf' ( 6/7 ) og ei online-klokke ( vi er flere som bruker abboet ) - nedetid for ISP har vært 0 i måneder, så jeg er fornøyd. Om det går en 1/2-time over iblant, så er det greit.

Iblant blir det flust med oppkoblinger ( som er gratis ) - det betyr også endel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 22:44, MrA| skrev:

Quote:

Se her :

Vidar

hehe vidar... jeg syntes synd på deg... for nesten samme pengen får du telehor adsl 380/128. lol! stakkars dere storbønder. :razz:

Eller NGT 640/368 linje for 100 kroner mindre (398,-)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 22:50, CFD skrev:

Quote:

----------------------

Tiscali mega surfer

Surf 2 timer dagen for 250kr inkl abo.

Er ikke det billig for ISDN så vet ikke jeg.

Bruker det selv og er veldig fornøyd , men surfer du 1 timer en dag og 3 timer en annen dag mådu betale extra for det.

Du har 2 timer hver dag , du betaler selv om du ikke bruker det.

Det vil si at om du er borte to-tre dager, så har du gått glipp av 6 timer allerede? Man kan da altså ikke surfe de 6 timene senere i måneden?

Utrolig dårlig tilbud. Lukter litt lureri av dette.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 07:50, Afseth skrev:

Det vil si at om du er borte to-tre dager, så har du gått glipp av 6 timer allerede? Man kan da altså ikke surfe de 6 timene senere i måneden?

Utrolig dårlig tilbud. Lukter litt lureri av dette.

Afseth, her gjelder og holde tunga rett i munn :smile: og regne riktig ( man får øvelse med ISDN v.s tellerskritt ):

Surfer du full kvote på Maxi Surfer ( 6/7 ), blir timeprisen 3,- kroner. Vi tar godt i, og er borte 40 timer, noe som gir timepris kr. 3,95.

Til sammenligning gir full utnyttelse på Mega Surfer ( som egentlig er teoretisk ) kr. 4,10.

Det billigste ( Surfer ) gir kr. 80,- : 15 timer = kr. 5,33 pr. time. Altså det dyreste pr. time.

- derfor er Maxi det beste, og ikke lureri. Men vi som hadde 24/7 med Cybercity til samme pris, ble lurt dengang de 'måtte' skrote produktet. Men dèt er en annen historie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...