Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil si at de putter mange av de lange spydene sine foran formasjonen, og går sakte framover(eller står i ro). Dette gjør at de færreste enheter kommer frem(de blir tatt av spydene). Dette er veldig effektivt, spesielt i forsvar. Men på åpen mark kan de enkelt tas, f. eks. med kavaleri. Er sikkert noen som kan forklare dette bedre, og du finner nok snart ut hva det er. Angrip hellas så finner du det i alle fall ut! :p

 

Herr brun

Lenke til kommentar
og hva er formansion phalanx?

Det er en forsvarsformasjon som pikemen har, de har lange spyd som de stikker fram, disse spydene gir en kjempegod beskyttelse mot hester. (men også andre units(PS.: virker ikke noe særlig på elefanter...))I phalanx kan de forressten ikke løpe.

 

Legger ved et bilde... (er ikke så veldig god til å forklare :blush: )

Lenke til kommentar

Noen andre enn meg som har problem med at familiemedlemmene dør hele tida? Har ikke nok folk til alle byene mine engang og da må jeg ha none på automanage og da blir hele byen fucka opp. AI klarer ikke å tenke.

 

Noen tips slik at familiemedlemmene lever lenger?

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke noen sjekkelige tips. I de tidligere TW spella så levde folk ofte lenger hvis man ga dem ei litta joggetur en gang iblandt.

 

Men holder det ikke med at de lever i 60 år? Det er jo over 120 runder det.

 

Opplevde en sinnsykt irriterende bug idag.

 

I et broslag. Gallerne prøvde å komme seg over, det var rundt 2000 av dem og 500 av meg, men ting så bra ut... helt tell jeg tenkte at jeg skulle angripe flanken dems med generalen min. Jeg satt han i en dobbel linje og angrep. Da sa det "plopp".... så tapte jeg det slaget.

 

Han løp rett ut i vannet... uten å møte noen.

Lenke til kommentar
Noen andre enn meg som har problem med at familiemedlemmene dør hele tida? Har ikke nok folk til alle byene mine engang og da må jeg ha none på automanage og da blir hele byen fucka opp. AI klarer ikke å tenke.

 

Noen tips slik at familiemedlemmene lever lenger?

Du MÅ ikke ha automanage i byene.. Jeg trodde også det i starten, men det er bare å krysse av for "construction" og "recruitment" i by-statusen, da får du styre byene selv uten å ha en guvernør der. Jeg fant dette ut ganske sent i spillet, litt irriterende med tanke på alt slitet jeg har hatt med å skaffe en guvernør til byer langt unna fordi folkene der aldri ble glade :p

Lenke til kommentar
jeg har aldrig brukt noen serlige guvernører i byene bare de virklig store. har har altig kunnet styre byene som jeg ville, er bare å krysse av for å styre alle byer, før man starter spillet

Jeg hadde så ekstremt mange familiemedlemmer mot slutten av kampanjen at jeg bare måtte sette governors i flesteparten av byene. Det vil si; jeg gadd selvsagt ikke å sette guvernører i byer jeg hadde massakrert ned i under 10.000 mennesker, det er bare unødvendig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...