Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Runder akkurat spillet, ble ferdig rundt 170 BC. Det jævla senatet krevde selvmord for 6. gang, da ble det for mye, hadde endelig fått en ung og noenlunde dugende faction leader, så jeg nektet, og ble outlawed.

 

Hadde satt klar 3 fulle hærer med mange urban og praetorian cohorts, samt legionary cavalry, heavy onagers og selvsagt en god del archers på grensa mot Roma, så den byen tok jeg på første turn. Tok deretter den scipii(?, de grønne romerne iallefall)-byen rett nedenfor. Hadde da 46 bystater under min kontroll. Begynte deretter å ta ut lettere bevoktede Bruti-byer fra mine to byer på fastlandet i hellas, jobbet meg oppover med heller liten motstand. Brutiene hadde flyttet størsteparten av troppene mot området rundt bosporos-stredet for å ta seg av egypterne, og var ikke helt klare for et angrep fra innsiden :)

 

Foreslår at andre også gjør som meg - stiller klare tropper på grensa mot Roma når det fremdeles er fredstid.. Tipper S.P.Q.R. kunne ha gitt meg en ny definisjon på smerte om jeg hadde latt dem leve lenger enn jeg gjorde :)

 

De overlevende factionsene til slutt ble da; parthians (en by helt på øst-enden av kartet, fikk ikke tid til å ta den), egyptians, scipii og bruti, men de to siste ble strengt tatt utslettet automatisk når jeg fikk 50 bystater så vidt jeg forstår. :p

Lenke til kommentar

Har merket noen utrolig irriterende bugs i spillet nå. F.eks. etter man har knust et hull i en mur, så bugger soldatene om man prøver å sende dem igjennom. Står de 4-5 meter fra muren og man trykker at de skal gå til et punkt inne i byen, snur de rundt og begynner å spurte bort fra byen.. Dette er ekstremt irriterende om man er under konstant ildgivning fra murene over.

 

En annen gang, når jeg ble angrepet med siege-tårn, slaktet jeg folkene etterhvert som de marsjerte ut luken på toppen av tårnet, men alle kom seg ikke ut. Det var 3-4 karer igjen inne i tårnet som nektet å komme ut og heller ikke kunne siktes på/drepes av vanlige soldater. Kunne heller ikke vinne før alle folkene var enten slaktet, eller routet av mapet, så jeg måtte bruke archers med brannpiler for å brenne opp tårnet.. Mye ekstra stress for ingenting.

Lenke til kommentar

Det hørtes nå ikke så positivt ut dette med bugsene da. (Men den skal være god densom kan lage et spill uten)

Fotsoldater med sverd kan også hoppe opp å slå ned noen på et slag dette ser ganske så kult ut (Kan minne om når Achilles hopper opp og stikker han digre typen i skulderen). Desverre har jeg in\kke tatt noen screenshot av det.

Tror deg på det, har sett det selv ;) . Men det er en ting jeg ikke helt skjønner, har prøvd dette på demoen dette å gjemme seg i skogen. Hva er egentlig vitsen?

Når jeg gjemte mine units (ikke alle) så fant de meg jo de gikk rett mot meg. Også at de fiendtlige bueskytterne så mine gjemte tropper å skjøt på dem :ohmy: .

Og hvis man angriper når man har gjemt seg,så reiser de seg så de står vanlig før de løper fram på vanlig måte. Hva er da vitsen med å gjemme seg hvis dette og skjer i selve spillet. Eller er det jeg som spør et helt idiotisk spørsmål :dontgetit: .

Lenke til kommentar
I beskrivelsen på en units, står det at uniten "can sap", hva betyr det???

Og når du besigeder en by, kan du bygge sap-point, hva er det?? prøvde den en gang, men skjønte den ikke!

 

Bare lag sap pointen... så når slaget begynner så stapper du folk som kan sappe inni sap point'en. De skal da begynne å grave mot murn og tell slutt herpe den.

 

 

 

 

Det hørtes nå ikke så positivt ut dette med bugsene da. (Men den skal være god densom kan lage et spill uten)

 

Rome er ganske så stappa med bugs, detta kan skyldes activision som pressa CA for hardt. Men CA er ganske flinke tell å rette på ting med patcher og.

Lenke til kommentar
testa spillet nå... herreguuuuuuuuuuuuuuuud så kjedelig.

Flaks jeg ikke kjøpte spillet :>

Hvis du ikke har noe mer fornuftig å si synes jeg at du godt kunne holdt det for deg selv. Ikke nødvendig med slike svar. :no:

 

Ja Rome Totalwar er som noen sier ganske bugget enda. Mange sliter fortsatt med å joine gamer på internett og det er en del ingame bugger også. Hjemme hos meg når jeg entrer lobyen og prøver å joine gamer forsvinner internettet til de andre i huset. Nokså dumt spør du meg. På en eller måte stjeler da spillet alt internettet, ikke spør meg hvordan.

 

Men da skjønte jeg hva den sap pointen var kansje jeg skal teste den ut. men har du i det hele tatt tid til å bruke den? Mange ganger har du jo maks 20 min.

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det flere som ikke pleier å spille slagene selv? Synes det tar for lang tid og det blir fort det samme hele tiden.

 

Pleier somregel å trykke på at slaget skal gå automatisk jeg... Skjønner jo at det er en del av spillet, men jeg liker best den strategiske delen av spillet

Det kommer an på. Hvis jeg er i undertall eller akkurat likt, eller det er en veldig viktig her som blir ambushet tidlig i korstoget, pleier jeg å spille selv. Men det blir mye autobattling når hæren min har 3000 romerske soldater og 600 spanske idioter angriper meg.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det flere som ikke pleier å spille slagene selv? Synes det tar for lang tid og det blir fort det samme hele tiden.

 

Pleier somregel å trykke på at slaget skal gå automatisk jeg... Skjønner jo at det er en del av spillet, men jeg liker best den strategiske delen av spillet

Bruker auto om jeg har overlegne styrker eller slåss mot rebels. Det er ganske viktig å drepe -alle- om man angriper en faction leader eller heir, ellers bare trekker de seg i autobattle.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

Anbefaler at dere ALDRI bruker auto battle

 

grunnen er fordi du taper så sinnsykt mye mer enn hvis du hadde styrt kampen selv.

 

f.eks du har 500 folk, de har 200 folk. omtrent like gode generaler og styrker experience wise, bare du har flere folk. du tar autobattle... vet du ka som skjer? du dreper kanskje 100 stk av dem og de dreper sikkert 100 stk av deg og. når du kunne ha tapt omtrent ingen og drept alle dem. kanskje litt dårlig eksempel men det er omtrent sånn det er.

 

så du "betaler" med styrker du kunne ha latt være å bli drept og styrker du kunne ha drept for å spare litt tid. ABSOLUTT ikke verdt det.

 

og som Munch sier, uten slagene spiller du bare halve spillet.

 

"ja men ka hvis jeg har 10 000 folk og de 500?" altså bare styr kampen selv. du taper mye mindre og dreper mye mer.

 

Lucifer666, er ikke kampan like strategisk som campaign mapet? om ikke mer? altså spillet er delt i 2, turn based strategy og real time STRATEGY.

Lenke til kommentar
Lucifer666, er ikke kampan like strategisk som campaign mapet? om ikke mer? altså spillet er delt i 2, turn based strategy og real time STRATEGY.

Joda, jeg skjønner godt hva du mener. Synes bare det tar litt for lang tid med de kampene.

 

Men det er klart at når det er en meget viktig kamp så styrer jeg den selv. Men det er skjelden siden jeg er såpass feig at jeg aldri angriper før jeg har en "overkill" hær i forhold til den jeg skal ta :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...