Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
flere at factione er rester etter alexander sin hær.

 

selucid emire, greske byene, og flere andre factions som holder til rundt hellas, tyrkia

 

Ja vet, de berømte Phalanxene har blitt brukt av mange faksjoner og de faksjonene du nevner landene deres har ligget under Alexanders rike. Macedonia er jo der Phalanxene kommer fra som kong Phillip den 2 lagde, Alexanders far, han lagde en profosjonell hær som Alexander ledet etter farens død (myrdet)

 

Den Macedonske Phalanx besto av 256 menn 8-16 rekker i en battaljon, 6 meter lange spyd som måtte styres med 2 hender, de hadde et litt lite skjold som var festet i skuldern og armen, den senket ned fem rekker med spyd i motsettning til 3 rekker som den tradisjonelle greske phalanxen. den Macedonske Phalanxen var en fleksibel og godt trent enhet som hadde en variasjon av formasjoner, styrken av Phalanxen var i dens mange formasjoner og manøvre dens vanlige formasjon var en firkant men den kunne forme en trekant (wedge) og andre former, soldatene var trent til å reagere på flag og trompet singnaler, ingen hær i vesten på 300 tallet F.Kr kunne måle seg med den.

 

Den Macedonske hæren hadde noe som de kalte shold dragere hviss jeg ikke husker feil, disse ble brukt til å beskytte flanken til Phalanxene de hadde et stort shold og et sverd, disse er ikke med i spillet, jeg savner i det heletatt støtte infantri både i den Macedonske og den Greske faksjonen støtte infantri er livsviktig for Phalanxene. Grekerne hadde jo infantri med skjold og et grovt lite spyd som ville være idielt for å beskytte flanken til en Phalanx.

Lenke til kommentar

tror ikke grekerne brukte så mye hester i krig, det kan ha noe med at det var så mange øyer der de holdt til, s¨å det be så mye å frakte på.

 

savner også infanteristøtte til phalanxene, de er helt ubrukelige om de ikke blir angrepet i front. (ikke helt da, men dere skjønner)

 

håper en expansjon til rome: total war handler om alexanders felttog der han underla seg en stor del av den kjente verden. eller kansje om hannibal?

Lenke til kommentar
Expansionpacken trenger jo ikke bare å handle om EN ting da. kn jo handle om flere ting.

 

Hvis den skal følge samma tradisjon som de 2 forrige total war exp'ene så blir det nok om EN ting.

 

Shogun expen var Mongol Invasion, og medival expen vart Viking Invasion.

Så det er egentlig veldig logisk om det blir om Rom's fall. Barbarian Invasion eller no sånn.

 

Personlig så hadde jeg likt en exp om den store Romerske tida, noe som -50 tell år 200 eller no sånn.

 

Hadde vert morro om man starta med et svært Imperie, så må man forsvare mot barbarer eller borgerkrig og altmulig.

 

Og husk.. alexanders imperie varte bare til hans død.. så det hadde blitt litt dumt med en Campagn på 50-60 år eller no sånn.

 

Det kan hende at de tar med noen av alexanders slag som Historical Battles, men en Campaign blir no annet.

Lenke til kommentar

den campanjen hadde kommet til å vart i 12 år men trenger ikke å flytte 6 måner fram i tida for hvær gang du tar end turn hadde holdt men 1 eller 2 måner.

Men kampanjen behøvde heller ikke å gå helt etter historien tidsmessig.

 

Second Punic War hanibals kampanje den varte i 17 år

Lenke til kommentar
men du skal ikke se borifra at det dukker opp en liten mod

 

Holder for tiden på med å lage en mod "The Fall of Rome", jeg kan ikke så voldsomt mye med modding, bortsett fra litt textfile redigering. Så jeg er egentlig bare den som kommer med ideer. Hvis det er noen som er god med 3D og bilderedigering ville vi vært interessert i å få dem med på laget.

 

Kontakt meg her: [email protected]

 

Ideen med moden er at den starter i 429 (vandalenes overtakelse av nord-afrika), og slutter i 622 (Muhammed). Personlig ville jeg at den skulle begynne i 476 eller 493, men han som leder mod-prosjektet ville ha med hunerne...

 

Spillbare factions vil være (mest barbarer her ja):

 

Saxons

Visigoths

Ostrogoths

Vandals

Suevi

Franks

Alemanni

Britons

Huns

Berbers

Sassanid Empire

Western Roman Empire

Eastern Roman Empire

 

Link til forum: Mod Forum

 

 

Shogun expen var Mongol Invasion, og medival expen vart Viking Invasion.

Så det er egentlig veldig logisk om det blir om Rom's fall. Barbarian Invasion eller no sånn.

 

Kunne gjerne vært om Romas fall fra rundt 300 til 476.

 

For et nytt spill derimot ville jeg likt å sett vikingtiden med denne nye engine (og hele Europa).

Endret av King_Yngvar
Lenke til kommentar

Har lagt merke til at folk faller ned fra murer, broer også videre det er jo det som er noe av det som gjør spillet så bra. Også dette med murene at de består av flere "lag" som faller av. Det som noen syns er litt dumt er jo dette med at man ikke kan velge eksakt hvor på muren stiger kan plasseres, men det er jo bra med tanke på at de før i tiden satte opp stiger i en viss systemastisk orden og ikke i hytt og pine og dette hjelper deg jo med dette. Dessuten hadde det sett teit ut viss bare en smal passasje i muren hadde detti sammen når katpultsteinene traff.

 

EDIT: Savner historier på denne siden sånn det var i starten

fint om det kommer noen fler.

 

Vennlig hilsen The Strategy-player

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

ok kan ta en liten historie jeg,

 

ha spillt selucid empire minst en uke nå, det er bare meg, romerne og germania igjen. jeg er egntlig så mektig at jeg kunne ta det meste uten store problemer, men jeg ville ikke ta over formye for fort, og det risikere opprør.

 

men tilslutt ble jeg lei av at romerne kom ned til meg hele tia, ha hadde hele afrika, arabia, tyrkia hellas, og oppover mot macedon.

 

jeg bestemte meg for å lage en inasions flåte i beste D-day stil.

 

i hellas lagde jeg 2 hærer som bestod av Sliver shield legioners, cataphatc, sliver shield pikemen, samt noen armord elephants og katapulter, alle hadde full oppgraderte våpen og rusting og alle hadde minimum 3 sølv vimpler.

 

i carthago lagde jeg 3 hærer i samme oppskrift og tiden var inn for invasion......

 

jeg satte mine 3 hærer i afrika på båter som måtte forbi sicilia får å kunne land sette dem rett utenfor capua. de ble andrepet 25+ ganger før de kom frem til italia, jeg misten den ene flåten min med en av hærene, de 2 andre fåtene senket over 25 findlige skip.

 

samtidig hadde jeg sent de to hærene fra hellas over til øst siden av italia, den turen gikk ganske fint ble bare angrepet av noen få svake flåter fra julii.

 

men jeg hadde backup, mens invasions hærene mine vår på vei over midelhavet, hadde jeg flyttet 2 hærer til fotts oppover fra hellas og de hadde nå kommet frem til julii område i nord italia, samme turn som alle hærene mine kom ut av båtene på vei til roma, flyttet jeg da mine hærer i nord ned i italia, og tok over hoved byene til jullii, og utslettet familie treet til julii, de hadde bare faction leader igjen og han var på vei til sin sikre død utenfor roma,

 

utenfor roma kom slaget spillet hadde jobbet seg opp til i denne uka,

 

4 hærer fra brutii som var den sterkeste faction etter meg.

2 hærer fra Senate

2 fra julii

og 1/2 fra scipii, som var svakere en germanerne

 

og mine 4, som ble ca. 10 000.

 

jeg sitter på en 700mhz, så jeg måte natulig nok be maskinen gjøre dette for meg. når slaget var over hadde den ene hæren min utslettet 2 fulle hærer fra brutii på ca. 5500 man, de de andre hærene mine hadde ca. 2000 kills vær.

 

jeg tok over rome, og vips så var spillet over, viste ikke at jeg hadde over 50 provinser. men jeg savet og har ca. 170 år på meg å ta over resten av verden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...