Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Mot gallerne er det enkelt å bare flanke infanteriet deres med det man måtte ha av kavalleri.. Veldig simpelt, og utrolig effektivt...

 

Hadde vært spennende å sett hvordan folk går fram for å ta byer.. Omringer dere de. Kjører alt på en inngang, osv. :yes:

 

Spørsmål: Kan man ikke bevege scorpions/ballistas fra innsiden og gjennom en port?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og jeg er sikker på at det kommer til å komme en ringenes herre mod. Tenk bare så kult det hadde vært å spille minas thirith med masse bueskyttere og hele pakken :D

Når man ser introen ligner det jo sinnsykt på den siste filmen i trilogien med ornifanter og de der firkanta trehusene som ruller rundt...

Ikke for å være pirkete, men det heter vel ollifanter. De tårnene vet jeg ikke hva heter, men jeg pleier vel å bare å kalle dem beleiringstårn

ikke for å pirke enda mer, men de heter strengt tatt mûmakil det er bare hobitter som kaller de olifanter.. ;)

 

Spillet har "Historical Battle", der er slaget om Troy så vidt jeg husker.

det er med en bane som heter siege of sparta, det er navnet på den greske hovedstaten i romertiden, det var vel også en allianse satt sammen av kongen av sparta(eller no sånnt) som angrep troja rundt 3000 år tidligere

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
nånn som har en fil som heter sndnOne.cab i feilfri stand der ute? Er ett eller anna feil med min,så jeg får ikke installert spillet......... Hvis noen kan sende meg den fila (ftp el lignende) hadde jeg vært evig taknemlig

 

mvh Markus

eg antar at du har ein lovelig kopi, så gå tilbake til butikken og sei at du vill bytte cd-settet grunnet feil på det.

Lenke til kommentar
Og jeg er sikker på at det kommer til å komme en ringenes herre mod. Tenk bare så kult det hadde vært å spille minas thirith med masse bueskyttere og hele pakken :D

Når man ser introen ligner det jo sinnsykt på den siste filmen i trilogien med ornifanter og de der firkanta trehusene som ruller rundt...

Ikke for å være pirkete, men det heter vel ollifanter. De tårnene vet jeg ikke hva heter, men jeg pleier vel å bare å kalle dem beleiringstårn

ikke for å pirke enda mer, men de heter strengt tatt mûmakil det er bare hobitter som kaller de olifanter.. ;)

 

Spillet har "Historical Battle", der er slaget om Troy så vidt jeg husker.

det er med en bane som heter siege of sparta, det er navnet på den greske hovedstaten i romertiden, det var vel også en allianse satt sammen av kongen av sparta(eller no sånnt) som angrep troja rundt 3000 år tidligere

Det visste jeg faktisk ikke. Har ikke lest Ringenes Herre så grundig. ;)

Lenke til kommentar

Det hender jeg bruker en litt utspekulert metode for å ta over byer med store murer rundt.. Jeg "parkerer" troppene mine på en fjellknaus rett utenfor byen (i "kart"-modus, dvs, jeg angriper ikke) og omringer byen (siege).

 

Om fienden etterhvert blir irritert og turnsene før byen må overgi seg tikker ned mot null, har de en tendens til å angripe deg, dette om de mener de har nok styrker til å kunne slå deg.

 

Da har man allerede et stort overtak; høyde. Man velger selv å kjempe i nedoverbakke, man kan bakke seg langt bakover i slagområdet i starten (deploy troops), og dermed gi fienden enda lengre avstander å gå på. Fienden vil da være warmed up eller kanskje til og med tired når de når frem til deg. Og da har man jo selvsagt missile troops stående på høyden, noe som gir dem lengre rekkevidde, i tillegg til at fienden jo går tregere i oppoverbakke.

 

En smart fiende vil nok forsøke å dra frem styrkene dine vha bueskyttere eller lignende, men om man tenker sånn som jeg, og stabler opp med minst like mange bueskyttere som front-infanterister (legionærer eller tilsvarende), blir det en styrke mot styrke-avveining.

 

Kamp på høydedrag er uansett å anbefale, så lenge man selv er i høyden. Bare husk på, om man angriper først, kommer ikke fienden til deg, så da hjelper det fint lite om man starter på toppen av et fjell ;)

Lenke til kommentar

På Oslolan hadde jo EA en stand der man kunne prøve BFME, og et helt annet spill virka det som.

 

Jeg så ikke så mye, men virka helt anderledes. Det jeg så var fra starten av et slags skirmish game så jeg skal ikke si at det er små hærer, for det vet jeg ikke.

Om dette var det endelige BMFE vet jeg ikke, men var noe LOTR greier, så det må ha vært det.

Endret av niXon^^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...