Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke prøvd det ennå, men jeg tror nok det er sånn at faction heir (sjefen over alle sjefer) har noe å si med tanke på det. Flytter du han til en annen by eller tar og velger at det er en annen som skal være leder som bor i en annen by,

blir hovedstaden flytta, til den byen han bor i.

 

Har selv ikke prøvd ennå, men jeg vil tippe at det er no sånt.

 

EDIT: Jeg tror nok heller det er faction leader

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Hei kan dessverre ikke svare deg på det Mildir har ikke hatt noen særlig problemer med byene mine jeg.

 

Men det er noe annet jeg lurer på.

Jeg har prøvd å bribe noen makedonere og jada, de kunne la seg overtale av min flinke diplomat( :p ) Så jeg betalte, den ene hæren kosta forresten 5000 denarii. Og hva skjer, jo han tar penga og jeg trykker på kryssknappen nede i vinduet som jo og er det eneste muligheten til å komme seg ut av vinduet.

Så hva ser jeg så en fiendtlig armee mindre en diplomat og to-tre byer og noen fjell, men hvor er det blitt av hæren jeg nettopp briba??? :hmm:

Jeg kan ihvertfall ikke se den noe sted, jeg prøvde en gang til samme resultat. Jeg kan heller ikke finne noen fler units i noen byene mine.

Så da er spørsmålet: er dette en bug, eller vil det å bribe fiendtlige armeer bare si at den blir borte fra kartet??? (jeg regna selvfølgelig med å få unitene i tillegg, så for meg var det som kasta penga ut av vindu)

Lenke til kommentar

For å flytte hovedstaden (capitol), dobbeltklikker du på en by (den du vil ha som hovedstad), velger settlement details og klikker på "set to capitol" eller noe slik. Det har ingenting med faction leader eller faction heir (som forresten er arving, ikke sjefen over alle sjefer :p)

 

Og når du briber hærer som ikke har dine egne enheter, altså enheter du kan rekruttere, så stikker de av. De forsvinner, og hverken du eller fienden kan bruke dem.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Hei kan dessverre ikke svare deg på det Mildir har ikke hatt noen særlig problemer med byene mine jeg.

 

Men det er noe annet jeg lurer på.

Jeg har prøvd å bribe noen makedonere og jada, de kunne la seg overtale av min flinke diplomat( :p ) Så jeg betalte, den ene hæren kosta forresten 5000 denarii. Og hva skjer, jo han tar penga og jeg trykker på kryssknappen nede i vinduet som jo og er det eneste muligheten til å komme seg ut av vinduet.

Så hva ser jeg så en fiendtlig armee mindre en diplomat og to-tre byer og noen fjell, men hvor er det blitt av hæren jeg nettopp briba??? :hmm:

Jeg kan ihvertfall ikke se den noe sted, jeg prøvde en gang til samme resultat. Jeg kan heller ikke finne noen fler units i noen byene mine.

Så da er spørsmålet: er dette en bug, eller vil det å bribe fiendtlige armeer bare si at den blir borte fra kartet??? (jeg regna selvfølgelig med å få unitene i tillegg, så for meg var det som kasta penga ut av vindu)

Briber du en standard hær med kun vanlige styrker i, oppløses styrken uten noe om og men. Er det derimot en Family Member med i hæren, bestikker du hæren (og generalen) over til din egen kontroll uten tap.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål angående rtw. Jeg har en kamerat som har fått kreft og skal tilbringe endel tid på sykehuset. Han ville da ha hjelp til å finne en laptop som han kunne spille det meste på og spesielt rtw. Jeg har forstått det slik at dette spillet kan være ganske krevende.

 

Det jeg lurer på er. Jeg skaffet ham en 2ghz pentium m, med 1024 mb minne og 9700 mobility kort. Holder det til å spille rtw med ok oppløsning eller er det så krevende at selv dette ikke holder? Fant ingen som hadde bedre skjermkort enn dette.

Lenke til kommentar
Men det er noe annet jeg lurer på.

Jeg har prøvd å bribe noen makedonere og jada, de kunne la seg overtale av min flinke diplomat( :p ) Så jeg betalte, den ene hæren kosta forresten 5000 denarii. Og hva skjer, jo han tar penga og jeg trykker på kryssknappen nede i vinduet som jo og er det eneste muligheten til å komme seg ut av vinduet.

Så hva ser jeg så en fiendtlig armee mindre en diplomat og to-tre byer og noen fjell, men hvor er det blitt av hæren jeg nettopp briba??? :hmm:

Jeg kan ihvertfall ikke se den noe sted, jeg prøvde en gang til samme resultat. Jeg kan heller ikke finne noen fler units i noen byene mine.

Så da er spørsmålet: er dette en bug, eller vil det å bribe fiendtlige armeer bare si at den blir borte fra kartet??? (jeg regna selvfølgelig med å få unitene i tillegg, så for meg var det som kasta penga ut av vindu)

ser ut som du har tråkka i salaten her... eller ikke.

 

når du briber står det under en beskrivelse av hva som vil skje. i en hær uten general, står det at hæren oppløses og ''returns to the fields'', men derimot i en hær med leder, vil deler eller hele hæren bli din.

 

vil på ingen måte si at poenget er borte, for du må jo ha disbanda en forholdsvis sterk hær, siden den kosta deg 5000,-

Lenke til kommentar

Huff, dere er håpløse :p

Det har ingenting å si om hæren har en general. Hvis den har en general, briber du generalen ja. Men enhetene vil ikke gå over til din side hvis ikke du kan trene dem selv. Ergo hvis du briber en gresk hær som brutii, vil du ikke få noen enheter, men hvis du briber en scipii hær som brutii vil du få alle enhetene. I tillegg vil alltid generaler gå over til din side hvis du har nok penger. Hvis du ikke kan trene de vil de forsvinne, og det er selvfølgelig en fordel om fiendens hær plutselig forsvinner.

 

Herr Brun

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Huff, dere er håpløse :p

Det har ingenting å si om hæren har en general. Hvis den har en general, briber du generalen ja. Men enhetene vil ikke gå over til din side hvis ikke du kan trene dem selv. Ergo hvis du briber en gresk hær som brutii, vil du ikke få noen enheter, men hvis du briber en scipii hær som brutii vil du få alle enhetene. I tillegg vil alltid generaler gå over til din side hvis du har nok penger. Hvis du ikke kan trene de vil de forsvinne, og det er selvfølgelig en fordel om fiendens hær plutselig forsvinner.

 

Herr Brun

Ok, beklager for feilinformasjonen :p

Jeg har bare bribet rebels, mest fordi de vær helt jævlig irriterende, blokkerte for meg når jeg skulle flytte guvernører til utkantbyer.. Det var vel sånne standard rebels, husker ikke navnet på dem. Da fikk jeg ihvertfall styrkene også, om enn noen heller dårlige styrker (velites og hastati når jeg hadde cohorts), i tillegg til en relativt ok skilled general som var lett-kjøpt om andre ville vifte med lommeboka igjen.

Lenke til kommentar

får vel bare beklage min feilinfo her. :blush:

grunnen er nok bare at jeg har erfaring med bribing som brutii, dette fordi de får så mye penger at det er umulig å bruke opp. det ble til slutt så mye bribing, at det gikk i surr hva jeg hadde og ikke hadde. eller fikk og ikke fikk

 

spiller nå med carthage, og der har jeg ikke penger, så det blir ikke mye bribing

Lenke til kommentar

hm... mange måter.. pikemens om de angriper deg. ellers er det ganske greit å bruke kavaleri(synes jeg). kan ta de på de samma måtene som du tar annet kavaleri men ikke angrip med lett kavaleri på de iallefall ikke front til front ;)

 

 

EDIT: oh, glemte å si at det funker å skremme de med flaming arrows og "scary units" slikt at de går berserk i egne linjer!

Endret av Mildir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...