Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan bruker dere Group funksjonen??? ... Er det på grunn av formasjoner eller? Bare fordi det er lettere å styre? :hmm:

Jeg grupperer standard infanteri for seg (alt fra hastati til praetorian cohort, inkludert eventuelle phalanxer), archers og andre missil-tropper for seg og hester for seg. Har jeg flere enn én general med i slaget, grupperer jeg også generalene i en annen gruppe enn standard hestetropper. Alle grupperinger er forenklinger for å minske tapene i et slag og øke reaksjonstiden.

 

Skal jeg innta en dårlig forsvart by der alle troppene til fienden er i town centre, vil jeg gjerne angripe med archers fra avstand først for å tære på fiendens styrker og mot, for samtidig å marsjere frem standard-infanteriet mot town centre. Samtidig forsøker jeg gjerne å lure hestetroppene rundt byen for å angripe motstanderen fra flanken eller i beste fall bakfra (dette om jeg har nok tid/tålmodighet). Jeg vil så fortsette å skyte med missiles helt til rett før fottroppenen når frem til fiendens front. Når dette skjer, vil jeg stoppe ildgivningen ved å sende archers til utkanten av kartet ved et raskt klikk for å unngå at mine egne blir drepte av deres piler. Når slaget mellom fiendens og mine tropper har startet i front, vil jeg så følge opp med å sende hestene inn bakfra eller fra siden, da i "run"-mode og med wedge på de hestene jeg kan. En slik organisering er rett og slett MYE lettere ved å bruke group. Jeg velger da alle hester og trykker f.eks. ctrl + 1. Alle archers og ctrl+2. Deretter velger jeg hver av dem ved å trykke 1, 2 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan bruker dere Group funksjonen??? ... Er det på grunn av formasjoner eller? Bare fordi det er lettere å styre? :hmm:

Group funskjonen er praktisk den, hvertfall til å sette op styrkene før slaget. Problemet er at ofte løper styrkene helt plutselig i alle retninger, når du ber om ordnet avansement. Da er jeg glad jeg har pausefunksjon. Ofte må jeg gi alle enhetene individuelle ordre. Hadde den fungert derimot...

 

Noe jeg bruker veldig mye er space tasten, hold den inne så ser du hvor alle styrkene dine er på vei! Veldig greit for å få rette linjer! :)

Lenke til kommentar

Hmm, jeg bruker neste aldri space. Kanskje jeg burde begynne med det?

 

Og de falanksspydfolka til Makedonia er ELENDIGE! De lar seg lett knuse av kavaleri. Et velinnrettet angrep mot flankene og bakfra gjør at de blir livredde og stikker av med én gang. De er håpløse.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...