Gå til innhold

Den store Rome Total War tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg er sikker på at det kommer til å komme en ringenes herre mod. Tenk bare så kult det hadde vært å spille minas thirith med masse bueskyttere og hele pakken :D

Når man ser introen ligner det jo sinnsykt på den siste filmen i trilogien med ornifanter og de der firkanta trehusene som ruller rundt...

Ikke for å være pirkete, men det heter vel ollifanter. De tårnene vet jeg ikke hva heter, men jeg pleier vel å bare å kalle dem beleiringstårn

Lenke til kommentar

en morsom ting dere kan gjøre bare for morroskyld er å lage et slag der du er de beste archerne oppgrader dem helt i alt.

 

og la finden være bønner av hvilken som helt faction. sett de på angrep og deg på forsvar.

 

dette er bare kult om man har MINST: 1000-1200 man i vær hær.

 

det blir slakt. de eneste folka du du mister er noen få i friendlig fire

Lenke til kommentar
en morsom ting dere kan gjøre bare for morroskyld er å lage et slag der du er de beste archerne oppgrader dem helt i alt.

 

og la finden være bønner av hvilken som helt faction. sett de på angrep og deg på forsvar.

 

dette er bare kult om man har MINST: 1000-1200 man i vær hær.

 

det blir slakt. de eneste folka du du mister er noen få i friendlig fire

Dette har jeg gjort en hel del ganger. Og det er faktisk nokså morsomt. Spillte da som forsavrer på banen rome. HAdde mange noen tusen bueskyttere oppe på murene og fienden var bare bønder. De greide faktisk å komme seg inn, ved å snike seg inn bakveien, meen jeg kom de på forkjøpet of fikk stilly opp ale bueskytterne mine på den plassen i midten. når alle bødndene er så dumme å samle seg tett inntil hverandre i den trange gaten. SLAKTING. :devil:

Lenke til kommentar
hvordan er dette spillet i forhold til foreksempel praetorians? har du en liten base der du får nye å nye folk for å få bygget en hær, eller må du skaffe penger/stein/mat/trær osv?

Dette er et strategispill der du ikke sanker/samler inn tømmer, gull, stein eller hva det nå måtte være. I campaignen begynner du på i et 3d kart over store deler av Europa. De forskjellige territoriene er merket med fargen til nasjonen som eier den. Dette er bare hvis du har utforsket dette området eller hvis eieren av territoriet er en ally osv. I hver ergion er det en by. I denne byen har du bygninger, folk og hærene dine, om du velger å ha dem der. Du kan ikke gå inn i byen å flytte på bygninger eller bygge nye dette skjer med ikoner. Det vises altså en liste over bygninger du har i byen og disse er det også mulig å oppgradere, for eksempel for å kunne trene hester eller bedre infanteri osv. Styrkene du flytter hvises som fotsoldater eller generaler ettersom om du har general/generaler i styrkene dine. Hvis du foreksempel har en general og 8 hestegrupper i hæren din vil dette bare vises som en general på kartet. Hvis du da ser en fiendtlig general/fotsoldat på kartet kan du angripe denne hæren dersom du har nok bevegelsespoeng. Det er nå du kommer til slagmarken. Slagmarken er som sikkert alle vet i 3D. her vil alle styrkene dine vises. Først setter du ut styrkene dine slik du vil >(med mindre du er blitt bakholdsangrepet da har du ikke anledning til å stille opp hæren din). Deretter starter du krigen. Du vil da starte rett på krigen og du skall ikke bygge noe eller å sanke gull og lage base osv. her er det rett på. Hvis du imidlertid har en annen general på kartet innenfor angrepsvidde til fienden sin general så vil disse blir forsterkninger som vil komme gående inn på slagmarken når du starter kampen. Disse vil imidlertid være AI styrte så du vil ikke ha sjansen til å manøvrere disse styrkene. Når du er ferdig med kampen får du opp en statestikk på hvor mange dere startet med og hvor mange hver av derre drepte så er det ut til 3Dkartet igjen. Slik fortsetter det helt til du har fullført campaignen.

 

Hvis du spiller custombattle eller multiplayer får du tildelt så og så mye penger til å kjøpe soldater og så er det rett ut i krigen.

 

Håper du forsto litt av det jeg sa. har du noen spørsmål så må du bare komme med dem.

Lenke til kommentar

takker for utfyllende svar :thumbup:

 

den biten med bygninger blir vel noe slikt som heros da? kan det stemme?

 

ellers virker det som det er mye man kan gjøre, det er bra!!

 

EDIT: har solgt lodd for 1250 kroner i dag, tjene penger til klassetur til trondheim den kommende uka, det er rart at jeg ikke bruker de penga på Rome: Total War!

Endret av notalive
Lenke til kommentar
takker for utfyllende svar :thumbup:

 

den biten med bygninger blir vel noe slikt som heros da? kan det stemme?

 

ellers virker det som det er mye man kan gjøre, det er bra!!

 

EDIT: har solgt lodd for 1250 kroner i dag, tjene penger til klassetur til trondheim den kommende uka, det er rart at jeg ikke bruker de penga på Rome: Total War!

Bare hyggelig.

 

Og du kan faktisk sammenligne det med slottene i heores of might and magic. Er veldig likt. :yes:

Lenke til kommentar
EDIT: har solgt lodd for 1250 kroner i dag, tjene penger til klassetur til trondheim den kommende uka, det er rart at jeg ikke bruker de penga på Rome: Total War!

 

det burde du ha gjort :yes:

problemet er at vi fikk en loddblokk hver, med 50 lodd til 25 kroner pr stk. vi måtte selge de, ellers så måtte vi kjøpe alle loddene selv...du skulle bare vist hvordan jeg har det her med de 1250 kroner liggende forran meg, samt muligheten å bestille råe dataspill :no::cry:

Lenke til kommentar
EDIT: har solgt lodd for 1250 kroner i dag, tjene penger til klassetur til trondheim den kommende uka, det er rart at jeg ikke bruker de penga på Rome: Total War!

 

det burde du ha gjort :yes:

problemet er at vi fikk en loddblokk hver, med 50 lodd til 25 kroner pr stk. vi måtte selge de, ellers så måtte vi kjøpe alle loddene selv...du skulle bare vist hvordan jeg har det her med de 1250 kroner liggende forran meg, samt muligheten å bestille råe dataspill :no::cry:

Jeg føler med deg. Hadde jeg vært rik skulle jeg spandert rome totalwar på deg, men rik er jeg desverre ikke. :innocent:

Lenke til kommentar
EDIT: har solgt lodd for 1250 kroner i dag, tjene penger til klassetur til trondheim den kommende uka, det er rart at jeg ikke bruker de penga på Rome: Total War!

 

det burde du ha gjort :yes:

problemet er at vi fikk en loddblokk hver, med 50 lodd til 25 kroner pr stk. vi måtte selge de, ellers så måtte vi kjøpe alle loddene selv...du skulle bare vist hvordan jeg har det her med de 1250 kroner liggende forran meg, samt muligheten å bestille råe dataspill :no::cry:

Jeg føler med deg. Hadde jeg vært rik skulle jeg spandert rome totalwar på deg, men rik er jeg desverre ikke. :innocent:

jeg angrer på at jeg bestilte rollercoaster tycoon 3 på www.cdon.no for en ukes tid siden, er jo leeeeenge til det kommerut +++ at jeg vil muligens heller ha Rome: Total War

Lenke til kommentar
en annen ting... grafikken, hvilken oppløsning tror dere vil gå hakkfritt på et ati radeon 9800 pro, hvis det er mulig å få det hakkfritt da

Har 9800pro, xp2500, 1024ram

 

Har alt på high, oppløsning 1024*768

 

Må sette ned på medium/high når jeg skal spille store slag (custom game).

tror jeg har en xp3000 eller 2800 så da skal det vel gå ganske greit tror jeg :) ....................................... men jeg trenger penger :roll:

 

EDIT: tror kanskje jeg kan si at jeg er ganske sikkerpå at jeg snakker for alle når jeg sa det :cool:

 

EDIT: ikke sikkerpå Bill Gates da men:::

Endret av notalive
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...